Kerst: mooi moment om even te resetten
Om te kijken wat het komende jaar ons gaat brengen. Maar belangrijker: hoe we daar dan op in kunnen spelen. Want zoals we allemaal weten is er wel wat aan de hand: goeroes voorspellen dat er in de komende vijf jaar meer gaat veranderen dan dat er in de afgelopen twintig jaar het geval was. Ze verwijzen naar ontwikkelingen op gebied van technologie, toenemende educatie en platter wordende wereld. Voor wie daar wat argwanend tegenover staat: de Wet van Moore is daarvoor een mooi bewijs. Vernoemd naar Gordon Moore, de grondlegger van Intel. Sinds 1965 dé wetmatigheid die de digitale vooruitgang voorspelt: iedere achttien maanden een nieuwe chip die het aantal verbindingen verdubbelt. En experts beweren dat deze wet in de komende vijftien jaar onverminder...
2014: jaar van de cocreatie!
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Upgrade naar een pro-abonnement
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en Kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
heb je ook een suggestie voor de belangrijkste reden om dingen NIET samen te ontwikkelen? De patenten en octrooien? Ofwel het vel van de nog niet geschoten beer?
Groet,
Jos Steynebrugh
Daar ligt mijn inziens de grootste uitdaging. Hoewel co-creatie volstrekt onafwendbaar is, is wel de vraag hoe we bij al die initiatieven participanten weten te vinden. Anders gezegd, hoe maak je je co-creatie initiatief zo interessant dat er voldoende participanten zijn om te co-creëren?
De centrale vraag daarbij is 'what's-in-it-for-me' of 'what's-in-it-for-us' en daarbij komen traditionele zaken als marketingcommunicatie samen met nieuwe ontwikkelingen, zoals gamification. Ja, 2014 gaat zeker in dit opzicht een interessant jaartje worden!
Goede groet, Dirk-Jan
Bedankt Dirk-Jan