Tijdens het Nationaal Kwaliteitscongres gaf Maurits Martijn een boeiend betoog over privacy aan de hand van de stelling dat wij mensen wel degelijk wat te verbergen hebben. Een van de grootste problemen volgens hem is dat organisaties een profiel van ons maken op basis van ons gedrag op internet. Deze organisaties handelen vervolgens op basis van dit profiel en schotelen ons een ‘wereld’ voor die past bij dit profiel. Over de gegeven voorbeelden was de verontwaardiging groot (denk aan de rol die internet heeft gespeeld in de recente verkiezingen in Amerika). Het selectief presenteren van informatie zonder dat de lezer zich hiervan bewust is, beïnvloedt namelijk hoe wij de wereld zien en daar gaan wij onbewust weer naar handelen. Een mogelijke oplossing die Maurits aandroeg is dat organisat...
Het opgeven van privacy heeft ook voordelen

Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Verbeter je persoonlijke effectiviteit, scherp je managementvaardigheden en houd je vakkennis actueel
Neem een pro-abonnement en ontvang:
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
- Een Ai-tool die uw persoonlijke organisatievraagstukken beantwoord
(aan de hand van de inhoud van ManagementSite)
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
