Succesfactoren en valkuilen in de zakelijke dienstverlening. De zakelijke dienstverlening blijft in omvang groeien. Vooral de aantallen ZZP'rs in deze sector nemen toe. De zzp'r moet net als elke zakelijke dienstverlener zorgen voor een duidelijk profiel; de klant moet de zzp'r kunnen vinden. De ZZP'r moet sales, marketing, relatiebeheer, administratie, vakkennis en velen andere facetten van het ondernemerschap bezitten.
Zakelijke dienstverleners opereren in een competitieve markt. Zeker in dienstverlenersland Nederland zijn er voor u altijd wel alternatieven te vinden. Daarom is het ook en vooral voor zakelijke dienstverleners lonend om na te denken over de wijze waarop zij zich van anderen willen onderscheiden.
Het zijn lastige tijden voor professionele dienstverleners. Er is meer concurrentie en er is sprake van een voortdurende prijsdruk. Het gevolg daarvan is dat ze allemaal hetzelfde doen als hun concurrenten en vervolgens verzuchten dat klanten alleen nog maar op de prijs letten.
Gekozen worden
Men kiest niet voor echt onderscheidende diensten, niet voor een heldere positionering in de markt, niet voor klanten die waarde creëren, niet voor het overtreffen van verwachtingen, niet voor n...