Tip 8: Gebruik een focus-zoekwoord
Een goede zoekwoordenanalyse is het beginpunt voor goede content. Gebruik het focuszoekwoord vaak en strategisch. Dit belangrijkste zoekwoord plaatst u in:
- Paginatitel - Zet het zoekwoord het liefst vooraan;
- Webpagina (url) - Zet ook hier het zoekwoord liefst vooraan;
- Headers en tussenkoppen - Gebruik daarvoor altijd de juiste 'tags' voor de stijl, zoals H2. Dit kunt u vaak selecteren in het Content Management Systeem (CMS) bij 'stijlen' of 'paragraaf'. Dit is beter dan een kopje slechts 'vet' (bold) maken;
- Tekst - Overdrijf het niet. Iedere tussenkop met hetzelfde zoekwoord (bijvoorbeeld zakelijke rekening) schrikt niet alleen de lezer af, maar ook Google. Gebruik synoniemen om de tekst leesbaar te houden;
- De tags van foto’s en video’s;
- De 'metadescription' - Dit is de tekst die u ziet op de resultatenpagina van Google. Vaak is er in het CMS een apart veld voor of 'beschrijving'.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 53 vragen en antwoorden over SEO-tips.