Wat is de belangrijkste verandering in SEO?
In de laatste tien jaar hebben we in Search Engine Optimalization (SEO) opmerkelijke veranderingen gezien in de manieren waarop zoekresultaten tot stand komen, hoe zoekrobots zoeken, indexeren en van een rangorde voorzien, en in hoe marketeers deze effectief proberen te beïnvloeden. Zo hebben Google's Panda en Penguin en, recent, Hummingbird de wereld van SEO professionals, - marketeers en SEO bureaus opgeschud. Het overheersend accent op linkbuiling en de obsessie met de juiste trefwoorden konden naar het grofvuil. Maar ondanks deze forse veranderingen zijn er nog steeds schokkend veel misvattingen over de dagelijkse praktijk van SEO, niet in de laatste plaats, omdat zelfverklaarde SEO-experts deze in direct contact met u als klant of via blogs debiteren. De vele veranderingen hebben er voor gezorgd dat niet meer helder is wat actueel is, wat belangrijk is, wat echt resultaat oplevert en wat verspilde moeite is.
Kennis van de meest voorkomende SEO-mythes maakt het mogelijk om SEO meer effectief te gebruiken. Als er een ding vooral duidelijk is, is dat SEO gaat over de beleving van gebruiker. De beleving start met de weergave van de zoekresultaten. Daarna volgen de kwaliteit en relevantie van de content op de site zelf en het gemak waarmee zij door de site navigeren. Hoe beter die beleving, hoe meer zich dat vertaald in meer en beter site-bezoek.
Kennis van de meest voorkomende SEO-mythes maakt het mogelijk om SEO meer effectief te gebruiken. Als er een ding vooral duidelijk is, is dat SEO gaat over de beleving van gebruiker. De beleving start met de weergave van de zoekresultaten. Daarna volgen de kwaliteit en relevantie van de content op de site zelf en het gemak waarmee zij door de site navigeren. Hoe beter die beleving, hoe meer zich dat vertaald in meer en beter site-bezoek.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 53 vragen en antwoorden over SEO-tips.