Misvatting: Sociale media en SEO hebben niets met elkaar te maken
Het kruispunt waar SEO en sociale media elkaar ontmoeten wordt omschreven als : ‘social search’. Social search wordt steeds belangrijker. Google werkt er bijvoorbeeld via Google+ en auteursprofielen hard aan.
In social search krijgt content een bepaalde prioriteit als het op de een of andere manier wordt gekoppeld aan een persoon. Dit kan via een Facebook-vriend, een Twitter-volger of ander social media netwerk. En er zijn social media de bepaalde content voorrang geven boven andere, omdat deze gedeeld wordt door ‘beïnvloeders’ of experts, personen die heel actief zijn en veel volgers trekken, ook als zijn deze experts niet direct aan u gelinked.
De les is daarom: zorg ervoor dat u een social media strategie heeft die onderdeel is van uw inspanning om beter vindbaar te worden. Ze zijn niet los van elkaar te zien.
In social search krijgt content een bepaalde prioriteit als het op de een of andere manier wordt gekoppeld aan een persoon. Dit kan via een Facebook-vriend, een Twitter-volger of ander social media netwerk. En er zijn social media de bepaalde content voorrang geven boven andere, omdat deze gedeeld wordt door ‘beïnvloeders’ of experts, personen die heel actief zijn en veel volgers trekken, ook als zijn deze experts niet direct aan u gelinked.
De les is daarom: zorg ervoor dat u een social media strategie heeft die onderdeel is van uw inspanning om beter vindbaar te worden. Ze zijn niet los van elkaar te zien.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 53 vragen en antwoorden over SEO-tips.