Welke vragen neem je op in de vragenlijst van klanttevredenheidsonderzoek?
Voor een degelijk en betrouwbaar klanttevredenheidsonderzoek is een goede vragenlijst erg belangrijk. Om een goede vragenlijst samen te stellen is het aan te raden om samen met een specialist de huidige situatie van uw organisatie, doelstellingen van het onderzoek en doelgroep door te nemen. Het is daarnaast dat vragenlijst valide is, zodat het onderzoek daadwerkelijk meet wat u wilt meten.
De vragen in een klanttevredenheidsonderzoek hebben onder andere betrekking op:
De vragen in een klanttevredenheidsonderzoek hebben onder andere betrekking op:
- De tevredenheid over uw producten of diensten, dienstverlening en uw medewerkers. Zo ziet u precies waar welke toegevoegde waarde wordt ervaren;
- De mate waarin uw klanten loyaal zijn aan uw organisatie;
- Het beeld of imago dat onder uw klanten van uw organisatie bestaat;
- De concurrentiepositie van uw organisatie vanuit het oogpunt van uw klanten.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 67 vragen en antwoorden over Klantenonderzoek.