Wat is het klantwaardemodel?
Het klantwaardemodel is een uniek model ontwikkeld door Customeyes waarmee je in één oogopslag ziet wat klanten van verwachten, hoe de organisatie daarop presteert en hoe de toegevoegde waarde naar klanten vergroot kan worden.
Het klantwaardemodel bestaat grofweg uit twee delen. Allereerst worden de verwachtingen van klanten in kaart gebracht. Daarna worden die verwachtingen naar gelang de tevredenheid van de klant ingekleurd. De verwachtingen zijn bovendien ingedeeld in drie verschillende niveaus: basisverwachtingen, verwachtingen waardoor u toegevoegde waarde kunt leveren en verwachtingen op het niveau van binding. Tot slot is de rol die de klant voor de organisatie ziet weggelegd belangrijk. Van een partner verwacht je immers iets anders dan van een leverancier.
Het klantwaardemodel bestaat grofweg uit twee delen. Allereerst worden de verwachtingen van klanten in kaart gebracht. Daarna worden die verwachtingen naar gelang de tevredenheid van de klant ingekleurd. De verwachtingen zijn bovendien ingedeeld in drie verschillende niveaus: basisverwachtingen, verwachtingen waardoor u toegevoegde waarde kunt leveren en verwachtingen op het niveau van binding. Tot slot is de rol die de klant voor de organisatie ziet weggelegd belangrijk. Van een partner verwacht je immers iets anders dan van een leverancier.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 67 vragen en antwoorden over Klantenonderzoek.