Wat is het verschil tussen de NPS en een loyaliteitsanalyse?
De NPS methode laat niet zien hoe u de loyaliteit van uw klanten positief kunt beïnvloeden, het geeft alleen een indicatie van loyaliteit op organisatie of groepsniveau. Het. Maar kennis van de mechanismen om loyaliteit positief te beïnvloeden is wel belangrijk om daadwerkelijk stappen vooruit te zetten op het gebied van loyaliteit. De loyaliteitsanalyse maakt loyaliteit inzichtelijk tot op klantniveau. Hierdoor kunt u per klant heel gericht actie ondernemen.
De loyaliteitsanalyse legt een link tussen tevredenheid en loyaliteit. Tevredenheid is immers een vereiste om er voor te zorgen dat uw klanten terugkomen. Het is de basis voor actieve loyaliteit. De loyaliteitsanalyse maakt bovendien inzichtelijk welke van uw klanten op het eerste gezicht loyaal lijken, ze verwachten immers zaken met u te blijven doen, maar die ontevreden zijn. Het is uitermate belangrijk deze groep tevreden te krijgen.
De loyaliteitsanalyse legt een link tussen tevredenheid en loyaliteit. Tevredenheid is immers een vereiste om er voor te zorgen dat uw klanten terugkomen. Het is de basis voor actieve loyaliteit. De loyaliteitsanalyse maakt bovendien inzichtelijk welke van uw klanten op het eerste gezicht loyaal lijken, ze verwachten immers zaken met u te blijven doen, maar die ontevreden zijn. Het is uitermate belangrijk deze groep tevreden te krijgen.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 67 vragen en antwoorden over Klantenonderzoek.