Is een whitepaper een vorm van contentmarketing?
Whitepapers zijn een uitstekende manier om de kennis te delen. Een whitepaper is een artikel van ca. 5 tot 10 pagina’s) waarmee een bedrijf zijn kennis en ervaring op een bepaald vakgebied etaleert en zo relaties helpt in het nemen van beslissingen. Whitepapers zijn interessant voor business professionals in B2B, opleidingsinstituten, logistiek, finance, marketing, juridische zaken, HRM en ICT.
Een whitepaper heeft een objectief karakter, zoomt in op een specifiek probleem en biedt een oplossing die naadloos aansluit op de dienst of het product dat het bedrijf levert. Door waardevolle en relevante informatie te leveren ontstaat een positief beeld bij prospects en klanten. In ruil voor het downloaden van het document worden (NAWT@-)gegevens achtergelaten.
Een whitepaper heeft een objectief karakter, zoomt in op een specifiek probleem en biedt een oplossing die naadloos aansluit op de dienst of het product dat het bedrijf levert. Door waardevolle en relevante informatie te leveren ontstaat een positief beeld bij prospects en klanten. In ruil voor het downloaden van het document worden (NAWT@-)gegevens achtergelaten.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 17 vragen en antwoorden over Whitepapers.