P
P&O: Personnel & Organization; Personeelszaken
P.I.: Prestatie Indicator (Performance Contracten), ook wel K.P.I.
paperless office: kantoorbeleid dat streeft naar afwezigheid van papieren documenten, d.w.z. dat alles digitaal dient te worden gearchiveerd
parkeren: negeren. Veelal gebruikt in de vorm van: 'dat parkeren we even'
PC eend: upgrade van de aloude typ-miep
peppen: peptalk geven, ontvangen
peptalk: korte speech, meestal gegeven door een leidinggevende, om het elan van zijn/haar werknemers te verhogen
performance: prestaties. Ook: performen, outperformen. ('We benchmarken voortdurend en al maanden outperformen we onze concullega’s')
pit stop: een kleine onderbreking (van bijvoorbeeld een bespreking), zodat men even gebruik kan maken van het toilet
pitchen: op een wervende manier presenteren
plan de campagne: een plan maken voor de aanpak van een taak of project
plasje, ergens je plasje over doen: een mening over iets geven of een bijdrage aan iets leveren
plenaire feedback: gezamenlijke terugkoppeling
polyopsonie: situatie dat er veel potentiële klanten zijn voor je product/dienst
POP: Persoonlijk Ontwikkelings Profiel/Plan. Beschrijving van het ontwikkelingstraject en de leerdoelen van een werknemer. POP gesprek = variant op functioneringsgesprek
positionele goederen: goederen en diensten die begerenswaardig zijn, omdat ze schaars zijn. Dergelijke goederen verschaffen slechts plezier zolang ze schaars zijn
powermeeting: zeer korte, intense en staande vergadering
powernap: uiterst kort en intens slapen
prijsdiscriminatie: verschillende prijzen voor hetzelfde produkt. De prijs is hierbij afhankelijk van de consumentengroep waartoe de koper behoort
probleemhouder: iemand die geacht wordt met de oplossing voor een bepaald probleem te komen
productdifferentiatie: strategie om via de produktie van een specifieke variant van een produkt monopolist te worden op een deel van de markt.
prullebakkeren: afwijzen
PZ: afdeling personeelszaken
P.I.: Prestatie Indicator (Performance Contracten), ook wel K.P.I.
paperless office: kantoorbeleid dat streeft naar afwezigheid van papieren documenten, d.w.z. dat alles digitaal dient te worden gearchiveerd
parkeren: negeren. Veelal gebruikt in de vorm van: 'dat parkeren we even'
PC eend: upgrade van de aloude typ-miep
peppen: peptalk geven, ontvangen
peptalk: korte speech, meestal gegeven door een leidinggevende, om het elan van zijn/haar werknemers te verhogen
performance: prestaties. Ook: performen, outperformen. ('We benchmarken voortdurend en al maanden outperformen we onze concullega’s')
pit stop: een kleine onderbreking (van bijvoorbeeld een bespreking), zodat men even gebruik kan maken van het toilet
pitchen: op een wervende manier presenteren
plan de campagne: een plan maken voor de aanpak van een taak of project
plasje, ergens je plasje over doen: een mening over iets geven of een bijdrage aan iets leveren
plenaire feedback: gezamenlijke terugkoppeling
polyopsonie: situatie dat er veel potentiële klanten zijn voor je product/dienst
POP: Persoonlijk Ontwikkelings Profiel/Plan. Beschrijving van het ontwikkelingstraject en de leerdoelen van een werknemer. POP gesprek = variant op functioneringsgesprek
positionele goederen: goederen en diensten die begerenswaardig zijn, omdat ze schaars zijn. Dergelijke goederen verschaffen slechts plezier zolang ze schaars zijn
powermeeting: zeer korte, intense en staande vergadering
powernap: uiterst kort en intens slapen
prijsdiscriminatie: verschillende prijzen voor hetzelfde produkt. De prijs is hierbij afhankelijk van de consumentengroep waartoe de koper behoort
probleemhouder: iemand die geacht wordt met de oplossing voor een bepaald probleem te komen
productdifferentiatie: strategie om via de produktie van een specifieke variant van een produkt monopolist te worden op een deel van de markt.
prullebakkeren: afwijzen
PZ: afdeling personeelszaken
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 27 vragen en antwoorden over Klein - niet steeds serieus - management woordenboek.