De Gelderse onderneming Interface – producent van vloerbedekkingsproducten en modulaire tappijttegels – werd halverwege de jaren 90 van de vorige eeuw opgeschrikt door een wat dwingende brief van een klant met de vraag wat Interface van plan was om te gaan doen aan duurzaamheid. Oprichter en directeur Ray Andersen wist zo gauw niet wat hij moest antwoorden. In z’n biografie meldt hij daar heel eerlijk over: ‘ik had in mijn gehele werkzame leven eigenlijk nog nooit nagedacht dat mijn bedrijf ook impact had op de aarde – behalve aan het voldoen van de vele regels en voorschriften die overheidsorganisaties op ons afvuurden. Het was vooral het probleem van iemand anders, maar zéker niet het mijne.’ Toch maakte oprichter Andersen een belofte aan zichze...
Van de driehoek van groei naar de cirkel van duurzaamheid
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Upgrade naar een pro-abonnement
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en Kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
Dank Dirk-Jan voor dit inzichtelijke commentaar en de constructieve feedback. Management van zowel publieke als private partijen staan voor een soortgelijke uitdaging die met netwerkleiderschap (ofwel Triple Value leiderschap) kan worden aangegaan.