“Ons eigen team is super! We kunnen lezen en schrijven met elkaar!” Die uitspraak horen we vaak binnen teams. “Het probleem ligt bij dat andere team. Daar kunnen we niet goed mee samenwerken. Ze snappen niet waar we mee bezig zijn. Volgens mij snappen ze zelf ook niet waar ze mee bezig zijn. Hoe de samenwerking tussen teams verbeteren?!”.
In dit artikel geven we je tips om beter samen te werken met andere teams. Eerst een voorbeeld.
“Ongelofelijk! Je kunt tegen hun ook nooit gewoon zeggen waar het op staat. Dan wordt je gelijk een week doodgezwegen. Wat is dat nou voor onprofessioneel gedrag! Zo kan ik toch niet werken!”.
Pieter, een gedreven salesmedewerker bij een telecomorganisatie is duidelijk uit zijn doen. Terwijl hij fulmineert checkt hij gel...
http://sloanreview.mit.edu/article/how-to-manage-virtual-teams/
Vriendelijke groet,
Leon Dohmen
Ook bij IT-veranderingen waar wij dagelijks mee te maken hebben zien wij de invloed van teams op de veranderbaarheid van de organisatie. Dit is daarmee ook een praktisch en direct toepasbaar concept ter ondersteuning bij (IT-)verandertrajecten.
Dank voor het delen van deze informatie!