Opleiding: ITIL® 4 Specialist Business Relationship Management incl. examen

ITIL® 4 Specialist Business Relationship Management training

This module focuses on providing the candidates with the understanding of the key concepts,principles, value and challenges of the Business Relationship Management practice. It is intendedto provide candidates with best practice guidance from the strategic as well as day-to-dayperspectives on how to apply in practice concepts such as stakeholders analysis and managementof requirements, BRM roles and responsibilities, models and techniques, and service relationships.In addition, the ITIL Maturity Model is introduced as a tool to help candidates assess and measurethe organization’s capabilities in service management and identify actions on improvementopportunities to develop BRM capabilities. This 3-day ITIL 4 Business Relationship Management module is structured and aligned around the ITILframework and the ITIL Practice Guides. The examination is intended to assess whether thecandidate can demonstrate sufficient understanding and application of the concepts covered in theITIL 4 Business Relationship Management publication including key elements of the ITIL 4framework such as the ITIL Service Value Chain model and how it is used with the ITIL practices tocreate value.

Voor wie?

De module Business Relationship Management is bedoeld voor IT-professionals die betrokken zijn bij het tot stand brengen en onderhouden van relaties tussen serviceproviders en consumentenorganisaties en hun stake holders. En voor iedereen die het ITIL® 4 Specialist Business Relationship Management certificaat wil behalen.

Wat levert deze training jou op?

Na het volgen van deze training beschik je over de volgende kennis en vaardigheden:
  • Je begrijpt de belangrijkste concepten van Business Relationship Management (BRM)
  • Je begrijpt de BRM waardestromen en processen
  • Je kan BRM modellen en technieken toepassen
  • Je begrijpt BRM rollen, vaardigheden en organisatorische oplossingen
  • Je begrijpt hoe informatie en technologie BRM mogelijk maakt en ondersteunt
  • Je begrijpt de rol van partners en leveranciers in BRM
  • Je weet hoe je BRM bekwaamheid in een organisatie kan ontwikkelen

Voorkennis

Je bent in het bezit van het ITIL® 4 Foundation certificaat.

Taal

De training wordt in het Nederlands en Engels gegeven.

Lesmateriaal

SignOn gebruikt het meest actuele en geaccrediteerd ITIL-lesmateriaal, dat perfect aansluit bij de exameneisen.

Inclusief examen

Een examenvoucher (1 jaar geldig) is inbegrepen bij deze training. Het examen wordt online afgenomen door PeopleCert. Dit examen kan je zelf thuis of op kantoor online afleggen. Het examen duurt 90 minuten en is beschikbaar in het Engels.

Loyaliteitskorting

Wij zijn blij met jou als loyale cursist. Daarom ontvang je 5% loyaliteitskorting op onze trainingen wanneer je je inschrijft voor een volgende training. Meer info over loyaliteitskorting.

Vervolgtraining

Wil je na deze ITIL® training een aansluitende cursus volgen? Kijk dan eens naar een van onze andere ITIL® trainingen.     ITIL® is een geregistreerd handelsmerk van Axelos limited. Training in samenwerking met Global Knowledge.

Lesprogramma

1. Understand The Key Concepts Of Business Relationship Management (BRM)

  • Identify the purpose, PSFs, and value of the Business Relationship Management (BRM) practice.
  • Understand the key challenges of Business Relationship Management (BRM).
  • Understand the key stakeholders of service relationships.
  • Understand the service journey model including the steps and the role of touch-points and service interactions.
  • Understand the types of service relationship and the role of Business Relationship Management (BRM) in each type of service relationship.

2. Understand The Business Relationship Management (BRM) Value Streams & Processes

  • Understand the ITIL® service value chain model and the roles and relationships of service value streams, practices, and processes in creation of value.
  • Understand the two main processes of the Business Relationship Management (BRM) practice, including their key inputs and outputs, activities and key questions.
  • Know how to develop and apply relationship models.
  • Know how to integrate Business Relationship Management (BRM) in the organisation’s value streams.

3. Know How To Apply The Business Relationship Management (BRM) Models & Techniques

  • Know how to apply the following in the context of Business Relationship Management (BRM), including stakeholder analysis and mapping, Gemba walk, and the voice of the customer.

4. Understand Business Relationship Management (BRM) Roles, Skills & Organisational Solutions

  • Understand the key skills required for Business Relationship Management (BRM).
  • Describe the responsibilities of the relationship manager and relationship agent roles.
  • Know how to apply the LACMT model to Business Relationship Management (BRM) activities.
  • Know how to position Business Relationship Management (BRM) within an organisational structure.

5. Understand How Information & Technology Supports And Enables Business Relationship Management (BRM)

  • Identify the key inputs and outputs of the Business Relationship Management (BRM) practice.
  • Describe the key Business Relationship Management (BRM) automation tools and their role in the practice.

6. Understand The Role Of Partners & Suppliers In Business Relationship Management (BRM)

  • Understand the complexity of service relationships.
  • Understand the dependencies of Business Relationship Management (BRM) on third parties.

7. Know How To Develop The Business Relationship Management (BRM) Capability In An Organisation

  • Understand the key concepts of the ITIL® maturity model, including capability assessment, and the capability levels and criteria.
  • Know how to apply capability criteria to plan Business Relationship Management (BRM) capability development.
  • Identify key metrics and methods for improving Business Relationship Management (BRM) capabilities.
  • Apply the key steps of the Business Relationship Management (BRM) capability development.

Lesmethodes

Kies de lesmethode die het best bij je past. Deze training kun je op de volgende manieren volgen:

  • Online hybride training

    Een live trainer geeft de training in de klas en je volgt deze training online (vanuit huis of kantoor) via Zoom. Je hebt direct contact met de trainer en andere deelnemers die fysiek in de klas of online deelnemen.
  • Klassikaal op locatie

    Deze training wordt gegeven op verschillende trainingslocaties in Nederland. Net als bij de Virtual Classroom training zijn er medewerkers van verschillende bedrijven aanwezig. Volledig verzorgd, inclusief uitgebreide lunch. Handig! Wil je na je inschrijving toch wisselen van lesmethode? Maak dan gebruik van onze SwitchGarantie. Je kunt dan gratis, tot 3 werkdagen voor aanvang van de cursus, wisselen van lesmethode voor diezelfde training.
  • In-company / Maatwerk

    In een op maat gemaakte training wordt alleen datgene behandeld dat relevant is voor jouw werksituatie en/of bedrijf. Dit maakt deze training zeer effectief. Beschikbaar in het Nederlands, Engels en Duits. Afhankelijk van het aantal deelnemers kan de korting wel oplopen tot 50% t.o.v. de Klassikale Training. Meer info of scherpe offerte aanvragen.

Microsoft Certified Trainers

Onze Microsoft Certified Trainers (MCT) zijn experts in hun vakgebied en gecertificeerd volgens de voorwaarden van Microsoft. Naast het geven van trainingen werken ze ook in projecten en kennen als geen ander de dagelijkse praktijk. Daardoor weten zij waar cursisten dagelijks mee te maken krijgen en tegen aan kunnen lopen. Zij gebruiken hun praktijkervaring ter verrijking van de theorie in de klas.

Cedeo erkenning: wat betekent dit voor u?

Cedeo is een begrip als het gaat om opleidingen. Er zijn circa 300 Cedeo-erkende instituten in Nederland. Met een keuze voor een Cedeo-erkende leverancier weet u daarom zeker dat u een keuze maakt voor één van de betere opleidingsinstituten.

SignOn en het UWV

SignOn ICT Trainingen+ is erkend scholingspartner van het UWV. SignOn ICT Trainingen+ is één van de weinige ICT opleidingen organisaties die door het UWV erkend is om opleidingen te verzorgen om mensen weer te helpen bij het terugkeren in het arbeidsproces.
Meer...
€2.195
ex. BTW
Aangeboden door
SignOn ICT Trainingen+ B.V.
Onderwerp
Business Management
ITIL v4
ITIL Overzicht
Niveau
Looptijd
3 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 16
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Online hybride training / Taal: EN
ma 11 nov. 2024
Nieuwegein / Taal: EN
ma 16 dec. 2024
Online hybride training / Taal: EN
ma 16 dec. 2024
Online hybride training / Taal: EN
wo 15 jan. 2025
Nieuwegein / Taal: NL
wo 19 feb. 2025
Online hybride training / Taal: NL
wo 19 feb. 2025
Online hybride training / Taal: EN
ma 14 apr. 2025
Keurmerken aanbieder
UWV scholingsvoucher
Erkend keurmerk
NBA
Koninklijke NBA - PE punten
VRC - De Vereniging van Registercontrollers
Microsoft Learning Partner
Cisco Authorized Learning Partners
Cedeo Maatwerk
EXIN
ASL