Van lange termijn-droom naar acties voor maandagochtend

Columns

Ieder bedrijf of organisatie is gebaat bij een goede strategie, om doelstellingen op de lange termijn te behalen, om duurzaam te groeien en om ook in de toekomst succesvol te blijven. Een goede strategie formuleren is een ding, de vertaling naar acties voor iedere medewerker op korte termijn is een tweede (“I am helping to get a rocket on the moon”). Niet elke onderneming krijgt dit voor elkaar. Toch zijn er handige modellen om strategie in elke uithoek van een bedrijf uit te zetten. Het OGSM-model is zo’n model.

Uit een interview met de CEO van Unilever, Paul Polman, kwam al naar voren dat 10% bestaat uit strategie en 90% uit executie, oftewel bloed, zweet en tranen. Ten aanzien van executie; hoe worden de abstracte begrippen, doelen en cijfers helder en tastbaar voor iedere individuele m...

Masja kristelijn
Beste Erik,
Ik kwam via een nieuwsbrief toevallig bij jouw column terecht! Leuke column, komt me ergens bekend voor ... ;)
groeten,
Masja

Meer over Strategie