Laatst sprak ik een gewaardeerde adviseur waarmee ik intensief had samengewerkt bij een eerdere opdrachtgever die me vertelde dat hij zijn omvangrijke consultancyfirm na een groot aantal jaren had verlaten om nu als ZP-er verder door het leven te gaan. Geen gedoe meer met urenstaten, targets, eindeloze interne vergaderingen en andere narigheden. Lekker vrij, gewoon als professional waarde creëren voor klanten. Toen ik ‘m vroeg of hij nog een leuk afscheid had gekregen van zijn baas als waardering voor al die jaren ploeteren voor die firma viel ons gesprek wat stil. Het afscheid had plaatsgevonden bij de koffieautomaat in aanwezigheid van een paar collega’s die toevallig in huis waren. Geen wittafellaken met een lekker wijntje, geen ambiance met warme woorden, geen cadeautje, gewoon een war...
Het nieuwe werken is al lang geleden begonnen

Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Verbeter je persoonlijke effectiviteit, scherp je managementvaardigheden en houd je vakkennis actueel
Neem een pro-abonnement en ontvang:
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
- Een Ai-tool die uw persoonlijke organisatievraagstukken beantwoord
(aan de hand van de inhoud van ManagementSite)
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.

Anders gezegd, investeren in je alumni netwerk is alleen zinvol als je ook (voldoende) geïnvesteerd hebt in je alumni tijdens hun dienstverband. Zo niet of onvoldoende, dan zullen je alumni netwerkborrels niet uitblinken in ruime opkomsten.
Of moeten we de virtuele alumni netwerken vanuit een ander business model gaan benaderen...? Investeren in je medewerkers, nadat ze uit dienst zijn gegaan...?