Maakt strategie het verschil?

Boeken · Columns

Iedereen die ooit een studie waarin organisatiekunde in voorkwam heeft gevolgd is vroeger of later geconfronteerd met het boek “Management en Organisatie” van Jan Eppink. Mijn exemplaar is uit 1989, toen ik begon aan de studie Personeelwetenschappen. Het neemt nog steeds een dominantie plaats in op mijn boekenplanken met vele meters management literatuur.

Ter gelegenheid van het afscheid van Eppink als hoogleraar, hebben een aantal vrienden en collega’s artikelen geschreven, herschreven of aangepast en die, als eerbetoon aan Jan gebundeld in een boek.

Management- of non-fictie boeken staan erom bekend dat ze drie bladzijden kennis, informatie, bevatten en verder gevuld zijn met voorbeelden, citaten en verwijzingen. Strategie maakt het verschil is een gunstige uitzondering op deze gewoonte....

Klazinus Lagerwerf
Aanvulling: Het boek Strategie maakt het verschil dat door Ad de Beer is besproken is in de boekwinkel verkrijgbaar (ISBN 978 90 810914 7 3). Het boek is een uitgave van Mediawerf Uitgevers te Amsterdam.

Meer over Strategie ontwikkeling en uitvoering