Blijven we het wiel opnieuw uitvinden?

Columns

Lees ik zomaar een onderzoek met een uitkomst die haaks staat op wat ik dacht zeker te weten. Het gaat over het aantal woorden dat mensen kennen, gerangschikt naar hun leeftijd. Hoewel ik dacht dat je gaat afstompen naarmate je leeftijd vordert – en dus ook minder woorden kent – blijkt het omgekeerde het geval. Vijftigers en zestigers hebben een grotere woordenschat dan twintigers en dertigers. De onderzoekers waren er zelf ook verbaasd over, maar de verklaring is simpel. Een mens leert er jaarlijks nieuwe woorden bij; tot je 80ste jaarlijks jaarlijks meer dan 10.000, gerekend vanaf de basisschool . Jonge mensen tellen minder woordjaren dan oude mensen, en kennen daarom minder woorden. En gebruiken soms nieuwe woorden voor oude begrippen. Er zijn ook verschillen tussen de woorden die jonge...

Wim Aalbers
Pro-lid
Ha die Paul. Precies dit had ik gisteren bij de hand, in een gesprek over de stand van marketing tijdens een lange autorit. What´s new?
Onze conclusie? De funnel en de conversie opgave is er altijd geweest. De data en de tools maken echter veel meer mogelijk dan vroeger. Twee vragen blijven over: 1. Is de zucht naar control niet aan het doorslaan en vullen we de systemen niet met teveel garbage (INOUT) 2. Wie bekommert zich binnen organisaties nog écht (dus intensiever dan een jaarlijkse why-dag op de hei) om de strategische en conceptuele kant van de Marketing? Gezien de drukte-op-de-markt belangrijker dan ooit.
Marketing is veel veel meer dan geavanceerde verkoopadministratie. De term is aan het vervuilen. Ik vermijd het woord steeds meer. Geef mij maar business development.

Meer over Management modellen