Bert Overbeek is trainer, coach en interim manager, maar tegenwoordig kan je ook zeggen: organisatiedokter en -innovator. Opgeleid door NS en Schouten en Nelissen, besloot Jongebazen-oprichter Bert Overbeek na 25 jaar loondienst om voor zichzelf te gaan werken. Hij wilde zijn klanten meer op maat bedienen, de basis van zijn werk verdiepen en de kwaliteit van zijn werk vergroten en had het gevoel dat hij daarvoor onafhankelijk moest kunnen opereren. Hij is er gelukkig van geworden. (Website met filmpje: www.pitchersupport.jimdo.com)
Prof. dr. Mastenbroek van Managementsite ‘ontdekte’ dat Overbeek meer kon dan bedrijven helpen met verbeteringen van resultaat en sfeer. Hij vroeg de schrijvende organisatieontwikkelaar of hij een weblog voor jonge managers wilde bijhouden, als partnerlink van het grote ManagementSite. Dat was tien jaar geleden. Sindsdien schreef Overbeek bijna 1500 artikelen en zes boeken. Ze werden uitgegeven door Haystack en door Futuro Uitgevers. Twee boeken werden bestsellers en eindigden in de top 10 (‘Het Flitsbrein’ en ‘Mannen en/of vrouwen’).
Overbeek vindt kosteloze kennisdeling en informatie-uitwisseling zo belangrijk, dat hij hier op jongebazen.nl nu 10 jaar de finesses van het managementvak deelt met vakbroeders en collega’s. Daarmee liep hij voor op de moderne social media trends waarin het ‘geven’ van gratis informatie een marketing tool is geworden.
Meer dan 100 000 mensen bezoeken Jongebazen per jaar. En het heeft hem veel respect opgeleverd in managementland. Alles wat te maken heeft met het verbeteren van organisaties, teams en mensen boeit hem. 21 jaar ervaring en intensieve studies helpen hem daarbij. Zijn humor leidt er toe dat mensen hem graag inhuren als spreker en inspirator, en zijn veelzijdigheid heeft hem het compliment van een topvrouw opgeleverd, dat hij altijd een eigen gezichtspunt kiest en je daardoor aan het denken zet.
Organisaties weten de weg naar hem te vinden. Hij zei daarover in een interview: ‘Het is niet altijd makkelijk om mijn werk te combineren met jongebazen, omdat je op zo’n blog wel eens inzichten los wilt maken die strijdig zijn met wat gangbaar is in mijn vak. Wat zegt hij daar nu weer?, denken opdrachtgevers dan. Maar ik kan ze gerust stellen. In mijn werk kan ik me goed op een opdracht richten.’
Bert twittert op Goeroetweets, een titel die is afgeleid van zijn boek ‘Goeroegetwitter’. Het woord ‘goeroe’ is duidelijk met een knipoog. Want hij is wars van goeroeneigingen, en prefereert laagdrempeligheid. Jongebazen heeft een eigen groep op Linkedin.
Correspondentie met Bert Overbeek via pitcher.support@hetnet.nl Zijn website is www.pitchersupport.jimdo.com
Zie ook de link: http://users.skynet.be/fa594712/boeknl.html
iemand kan zeggen een conflict met jou te hebben, echter heb jij het ook met hem - omdat hij t met jou heeft ...
vereist enige verificatie - waar de ander het toelaat
~~~
getruukt is hier da mantra "iedereen heeft n zoektocht naar t ware goede & schoone"
immers - de zoektocht is opgedragen aan het individu vanuit "de mantra-drager" (leiding/missie/priester)
ergo: realiseer dat de waarheid is zoals ie zich illustreert via handelingen en toevalligheden aan de wereld ...
collectief: het ware is en open je voor het goede middels het schoone die ons elkaar doet vinden (oid)
~~~
het collectief vraagt om historie en archief en verificatie via administratie - niet dat elk baasje hierom vraagt - vanzelf - edoch het toont zich uiteindelijk immer via de wet van murphy ...
tj:D s'ace
AFSPRAKEN: Een afspraak is een bereikte overeenstemming over de werkelijkheid en de daaraan verbonden gegevens, alsmede over het te bereiken eindresultaat.
Afsprakenbeleid: een reeks vastgelegde afspraken over het maken van afspraken.
1.KOM DE AFSPRAKEN DIE JE MAAKT NA.
2.MAAK GEEN AFSPRAKEN DIE JE NIET WILT OF KUNT NAKOMEN.
3.BESPREEK AFSPRAKEN MET HET OOG OP VOORDEEL VOOR BEIDEN.
4.STEL AFSPRAKEN OPNIEUW AAN DE ORDE WANNEER PRIORITEITEN VERANDEREN.
5.ZET MONDELINGE AFSPRAKEN OM IN SCHRIFTELIJKE AFSPRAKEN. (Of maak impliciete afspraken expliciet.)
6.ERKEN HET NIET NAKOMEN VAN AFSPRAKEN, HERSTEL DE EVENTUELE SCHADE EN MAAK NIEUWE AFSPRAKEN.
7.HELP ANDEREN HUN AFSPRAKEN NA TE KOMEN.
Deze tips gebruik ik meestal in conflicthantering.
Zie ook de link: http://www.nietpratenmaarcommuniceren.nl/conflicthantering-2