Niet zeuren

Columns

Dit wordt een kort pleidooi voor meer lef, en minder gezeur. Wie zeuren er? Professionals die zich bezighouden met interne communicatie (ik word niet serieus genoeg genomen), professionals die zich bezig houden met interne hr communicatie (niemand begrijpt mij) en de interne marketingcommunicatie professionals (zucht, mijn collega's zeuren). En waarom zeuren ze? omdat ze verkokerd werken. Redenerend en denkend vanuit het eigen werkveld. Zich ingravend en vervolgens vastlopend in het uitvoerende middelen-werkveld, en daarmee bureau's en andere redactionele en creatieve toeleveranciers tot wanhoop brengend, of juist tot grote hoogte brengen; lijdzaam wordt versie twaalf gepresenteerd.

Of zeur ik? Nee hoor, wellicht overdrijf ik wat, maar bovenstaande is min of meer de norm in corporate ...

Marcha Ringsma
Inderdaad, weg met die eeuwige slachtofferrol! Daar pleit ik al jaren voor. Interne communicatie is een relevant vakgebied dat weliswaar jong is, maar niet meer weg te denken in professionele organisaties. Nu de professionals zelf nog. We zijn in beweging, maar vooral ten aanzien van goed adviseurschap kunnen we nog wel wat stappen maken. En die zullen we maken ook!

Meer over Interne communicatie en samenwerking