Voorkom communicatie blunders met WEB2.0

De afgelopen jaren hebben managers en ondernemers enkele wel heel grote communicatie blunders begaan. Bij pr-blunders gaat het meestal om een dubbele fout. Eerst gaat er in het betreffende bedrijf iets grondig mis en vervolgens begaat het management een tweede blunder door te ontkennen dat er iets misging of door ongepast te reageren.

Voorbeelden zijn er te over. Onlangs bij Google (het bloot leggen van het leven van Google-topman Eric Schmidt via de google zoekmachine op News.com) en Sony (spontaan in de fik vliegende batterijen), of oudere (en ergere) bij KPNQwest, Enron (lekker lang volhouden dat er niets aan de hand is) en Ford. (eerst de banden fabrikant de schuld geven van het uit de bocht vliegen van de Explorer)

Ongelukken
Een tweede soort pr-fiasco wordt gemaakt in de directe com...

Paul Joosten
Verhalen willen we, geen feiten. Volgens mij zitten we in een overgang van overtuigende communicatie (zoals commercials en persberichten) naar verhalende communicatie. Verhalen van klanten en medewerkers over de organisatie, of het produkt en/of dienst zijn veel geloofwaardiger. En dat is wat we onder andere zoeken, het echte verhaal !