Vervult u de emotionele drives van uw werknemer?

Een van de lastigste taken van managers is om mensen zover te krijgen om hun uiterste best te doen. Wat is effectief? Met gemotiveerd personeel ziet het leven van de manager er op zich zonnig uit. Maar wat motiveert medewerkers om hun beste beentje voor te zetten? Er zijn vier emotionele behoeften, ofwel drives, waardoor mensen worden voortgedreven:
1. De drive om te verwerven heeft betrekking op materiële goederen (voedsel, kleding, huis, geld enzovoort) én immateriële 'ervaringen' (van amusement en vakantie tot statusverhogende zaken als promotie en een directiefunctie).
2. Ten tweede is er de drive om emotionele banden aan te gaan ('bonding') - met familie, vrienden en collega's, maar ook met de organisatie, verenigingen en dergelijke.
3. De drive om te begrijpen houdt in dat mensen de ...


marion simons
ik ben er volkomend mee eens dat medew.bij het boeken van een goed resultaat een beloning of comliment verdienen. heb je een leider (autoritair gedrag) blijft dit achterwege,ik denk dat ze niet willen erkennen dat de medewerker ook wel capabel kan zijn voor een bepaalde job ondanks die medewerker geen universitaire studie heeft gevolg of een titel voor zijn naam. bij een manager met een hoge eq(emotionele quotient) krijgt je die waardering wel.


groetjes

marion