Een van de lastigste taken van managers is om mensen zover te krijgen om hun uiterste best te doen. Wat is effectief? Met gemotiveerd personeel ziet het leven van de manager er op zich zonnig uit. Maar wat motiveert medewerkers om hun beste beentje voor te zetten? Er zijn vier emotionele behoeften, ofwel drives, waardoor mensen worden voortgedreven:
1. De drive om te verwerven heeft betrekking op materiële goederen (voedsel, kleding, huis, geld enzovoort) én immateriële 'ervaringen' (van amusement en vakantie tot statusverhogende zaken als promotie en een directiefunctie).
2. Ten tweede is er de drive om emotionele banden aan te gaan ('bonding') - met familie, vrienden en collega's, maar ook met de organisatie, verenigingen en dergelijke.
3. De drive om te begrijpen houdt in dat mensen de ...
Vervult u de emotionele drives van uw werknemer?
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Verbeter je persoonlijke effectiviteit, scherp je managementvaardigheden en houd je vakkennis actueel
Neem een pro-abonnement en ontvang:
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
- Een Ai-tool die uw persoonlijke organisatievraagstukken beantwoord
(aan de hand van de inhoud van ManagementSite)
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.

groetjes
marion