Is uw organisatie nog wel zo wakker en klantgericht?

Columns

De crisis is voorbij en dus kunnen we weer achterover gaan leunen en doen wat we deden in ons werk. Natuurlijk is dat een enorme valkuil, en toch helaas een realistisch patroon binnen veel organisaties. Als ik als organisatiecoach binnen deze organisaties te gast ben merk ik ook nauwelijks nog échte urgentie als het gaat om patroon doorbrekend en alerter acteren in de markt en naar onze klant! Hoe komt dat toch terwijl iedereen weet dat dit patroon killing is: als je doet wat je deed, krijg je immers wat je kreeg…

De crisis heeft nogmaals aangetoond hoe kwetsbaar we zijn als organisatie: wat vandaag nog als succes kan worden gevierd, is morgen verouderd en dus achterhaald. Kijk maar naar V&D, C&A, en nu recent weer de KLM, een bedrijf wat “worstelt met Europese prijsvechters als Ry...

Erwin Damhuis
Lid sinds 2019
Willem, een column uit het hart gegrepen en zó herkenbaar. En dan komen we ook op het punt waarom er binnen organisaties zo weinig tot stand komt als het gaat om 'wakker worden' en 'klantgerichtheid.' Iedereen vindt de kroket lekker, maar niemand wil weten wat de ingrediënten zijn.
Jouw drie punten sluiten perfect aan op de 'viral change'. Mooi!

Meer over Organisatiecultuur