P&Oers frustreren ontwikkeling van werknemers

Actueel

P&O'ers frustreren ontwikkeling van werknemers. Werknemers voelen zich door hun werkgever onvoldoende gesteund of zelfs belemmerd in hun carrièreontwikkeling. Mensen klagen vooral over scholingsmogelijkheden en persoonlijke ontwikkelingsplannen. Die krijgen nu te weinig aandacht. Zo wilde meer dan de helft van de werkenden het afgelopen jaar een opleiding volgen, maar kreeg 40 procent van die groep dat niet geregeld bij zijn bedrijf. Het blijkt dat werknemers hun afdeling P&O met gemiddeld een 6,04 beoordelen.

Waarom?
Werknemers verwachten dat P&O wel een aantal dingen van hen overneemt, terwijl ze zelf veel proactiever kunnen zijn. De afdeling HR is ook niet zo goed in haar eigen communicatie. Daardoor zien mensen de toegevoegde waarde niet, en onbekend maakt nu eenmaal...

D.Boom
Wat me opvalt is dat alle beleidvoeringen nog te veel op gevoel worden geleid met als rode lijn, het persoonlijke gevoel dat iemand jegens een ander heeft.
Zicht op potential wordt volledig ondergesneeuwd, vriendschappen veranderen in achterbakse samenzweringen op het moment dat de professionaliteit de bovenhand moet hebben. Dus A: scheid persoonlijk en zakelijk( maak er een sport van) B: kwaliteiten kunnen nu zonder persoonlijke gevoelens erkend worden. C:opleiding wordt nu enkel een kwestie van aanwezig budget. D: Feedback wordt objectiever en kan men beter zien waar men in de markt staat.

Men moet de dialoog "risico op rendement" enkel houden in de vorm van: "hoe houden we talent?".
Binnen een bedrijf hoort men professionaliteit op een te houden. Klant blijft koning en intern worden we simpelweg met de stroom meegesleurd.
eddy hus
Volgens mij dekt de titel van het artikel de lading niet. Ik begrijp uit de laatste drie alinea's dat medewerkers van hun leidinggenden (en dus niet P&O) drie dingen verwachten: duidelijkheid, groeipotentieel en steun. Ik begrijp ook dat dit vaak nog niet gegeven wordt door leidinggenden. Deze constateringen zijn veel raker (en waardevoller) dan dat P&O'ers de ontwikkeling van medewerkers frustreren. P&O afdelingen zijn mijns inziens business partners die juist stimulerend moeten optreden in alle people management taken van het lijnmanagement. Dat ze daar vaak niet in slagen, omdat ze te operationeel blijven, is wel een veelvuldig voorkomend fenomeen.
Dave Callahan
De afdeling P&O en HRM belemmeren serieus 'economische groei'.

Er is teveel (strategische) macht toegekend aan deze afdelingen, waardoor bedrijven steeds minder slagvaardig en het juiste personeel kunnen aantrekken met ervaring.

Simpelweg doordat de huidige generatie P&O'ers afgestudeerd komen met ingeprente vooroordelen t.a.v. diploma's en niet t.a.v. karakter, ervaring en spirit.

Je ziet dan ook dat 'echte' talenten soms door P&O / HRM niet tot uiting komen in een organisatie.

Hier nog een stuk hierover: 'P&O'ers frusteren werknemers-ontwikkeling"

http://www.managementsite.nl/2658/human-resources/poers-frustreren-ontwikkeling-werknemers.html
Sollicitant
Laten we in ondernemend Nederland ook eens de conclusie trekken dat deze dames en heren HR, HRM, P&O ook eigenlijk niet in het sollicitatie proces horen (of pas op het eind bij de handtekening). Als ik rechtstreeks met de leidinggevende van de afdeling zou kunnen komen tot een arbeidsovereenkomst dan had ik nu allang weer werk, maar helaas het CV en eerste gesprek worden nog steeds beoordeeld door een meestal vakinhoudelijk ondeskundig persoon.