Opleiding: ITIL Foundation (ITIL 4 ®), incl. online examen (nu: Gratis herexamen)
ITIL® 4 Foundation (incl. online examen + gratis herkansing!) online klassikaal
Leer hoe u uw IT-middelen effectief kunt beheren
De ITIL 4 Foundation eLearning biedt deelnemers een uitgebreide introductie van de basisconcepten van ITIL4. Het helpt u de principes van ITIL4 te begrijpen en laat zien hoe uw werk en het werk van de organisatie kunnen worden verbeterd.
CURSUSOVERZICHT
ITIL4 is ontworpen om een soepele overgang van de huidige werkwijze van de organisatie naar een modernere, flexibelere en efficiëntere aanpak te bieden. ITIL4 helpt organisaties hun manier van werken aan te passen aan de moderne digitale wereld. Het legt grote nadruk op Agile werken en het belang van samenwerken.
ITIL4® trainingsprogramma
ITIL4 stelt IT-teams in staat hun belangrijke rol in de moderne bedrijfsstrategie voort te zetten. Het breidt eerdere versies uit, ondersteunt bestaande investeringen in ITIL en biedt een full-service digitaal bedieningsmodel voor de levering en werking van technisch geactiveerde producten en diensten. Dit betekent dat ITIL 4 nieuwe technologieën ondersteunt, zoals robotica en AI, door meer praktische en flexibele ondersteuning te bieden naarmate de technologie zich ontwikkelt.
De ITIL4 Foundation Level-cursus biedt deelnemers een uitgebreide introductie van de basisconcepten van ITIL4. Het helpt u de principes van ITIL4 te begrijpen en laat zien hoe het werk van de persoon en het werk van de organisatie kunnen worden verbeterd. Met behulp van de ITIL4-concepten en -terminologie, op case study gebaseerde activiteiten en voorbeelden in de cursus, verwerft u de kennis en vaardigheden om de ITIL 4 Foundation-certificering met succes over te dragen.
DOELSTELLINGEN VAN DE CURSUS
- Het begrijpen van de belangrijkste concepten in ITIL-servicemanagement
- Begrijpen hoe ITIL-principes organisaties kunnen helpen bij het adopteren en aanpassen van ITIL-servicemanagement
- Begrijp de vier dimensies van ITIL-servicemanagement
- Begrijp het doel en de componenten van het waardesysteem van de ITIL-service, en de activiteiten in de servicewaardeketen en hoe deze met elkaar samenhangen
- Begrijp de belangrijkste concepten voor continue verbetering
“Een hele goede training! De AVC ITIL4 trainingen omvatten de volledig nieuwe ITIL4-syllabus en voegen waardevolle extra's toe om ervoor te zorgen dat leren en begrijpen zo eenvoudig mogelijk zijn. Perfect om alle ITIL4-ideeën en -concepten toe te passen in echte situaties! Ik raad deze ITIL4 training ten zeerste aan! Bedankt!” Anders Berg
WAT IS INBEGREPEN?
Cursusinhoud
De cursus omvat, maar is niet beperkt tot:
- Overzicht van ITIL4
- Servicebeheer
- ITIL4-leidende principes
- Dienst Safety System
- ITIL4 praktijk
- Als u training nodig hebt voor meer dan één persoon, neem direct contact met ons op.
- We beantwoorden graag uw vragen. Welkom bij contact met ons op!
Cursus introductie
- Inleiding IT-servicemanagement in de moderne wereld
- Inleiding ITIL 4
- Examengegevens
Servicebeheer: kernbegrippen
- Waarde en waarde co-creatie
- Waarde: service, producten en bronnen
- Service relaties
- Waarde: resultaten, kosten en risico's
De leidende principes
- De zeven leidende principes
- De leidende principes toepassen
De vier dimensies van servicemanagement
- Organisaties en mensen
- Informatie en technologie
- Partners en leveranciers
- Waardestromen en -processen
- Externe factoren en stampermodel
Service Value-systeem
- Overzicht van het Service Value-systeem
- Overzicht van de servicewaardeketen
Voortdurende verbetering
- Inleiding tot continue verbetering
- Het model voor continue verbetering
- Relatie tussen continue verbetering en leidende principes
Overzicht van ITIL-praktijk
- Doel van ITIL
- De praktijk van continue verbetering
- De Change Control Practice
- De praktijk voor incidentbeheer
- De praktijk van probleembeheer
- De Service Request Management Practice
- De Service Desk Practice
- De Service Level Management Practice
- Examen en certificering: online!
EXAMEN EN CERTIFICERING
ITIL4® Foundation-examen - gratis herkansing
- 60 minuten
- 40 vragen; multiple choice
- 65% juiste antwoorden is vereist om te slagen
- Boek/ materiaal is niet toegestaan op het moment van de test
- Als je het examen hebt gehaald, ontvang je er eenITIL4® Foundation-certificaat van Peoplecert.
- Gratis herkansing
“Net geslaagd voor mijn ITIL4 Foundation. Met een erg goed resultaat! Ik ben super blij! Bedankt AVC, jullie zijn de beste! " Karin Ericsson
AVC
Bekijk onze website (addingvalue .nl) voor ons volledige aanbod van trainingen; zoals: AgilePM; AgilePM; Agile Scrum; AgileSHIFT; AWS; Better Business Cases (BBC); Change Management; CISM, CISSP; COBIT, DevOps; ITIL4; IT4IT; IPMA; ISO/IEC 27001; LeanIT; Management of Portfolios (MoP); Management of Risk (M_o_R); Management of Value (MoV); MSP; Paxis; PMI-ACP; PMI-RMP; PRINCE2; P3O; SAFe; Lean Six Sigma; Software Testing ISTQB; TOGAF; VeriSM en nog veel meer!
Wij hopen u ook te certificeren!

