Opleiding: MBO Office Assistant (niveau 3)

Een office assistant vervult een representatieve en klantgerichte functie. Een kenmerk van een office assistent, is dat je goed kunt plannen en organiseren, stressbestendig en flexibel bent. Een proactieve houding is essentieel! Als office assistant ga je zorgvuldig om met gegevens en zorg je voor een goede dossiervorming. Het werk is mogelijk binnen elke organisatie met een secretariaat of bij kleine organisaties waar je ook andere (ondersteunende) taken verricht. Belangrijke werkzaamheden zijn mondelinge en schriftelijke communicatie, besprekingen en vergaderingen organiseren (incl. verslaglegging) en faciliteiten verzorgen. Daarnaast ontvang je bezoekers. De beslissingsbevoegdheid van een office assistant is in het algemeen redelijk beperkt. 

Wat kun je doen met deze opleiding?

Als office assistant heb je een veelzijdig takenpakket. De volgende werkzaamheden worden door een office assistant uitgevoerd:

Voert taken rondom informatiemanagement uit

  • Onderhoudt en actualiseert het digitale archief
  • Onderhoudt het relatienetwerk
  • Voert administratieve taken uit
  • Zorgt voor de mondelinge (telefonische) informatie-uitwisseling
  • Zorgt voor de schriftelijke informatie-uitwisseling

Voert taken rondom planning en organisatie uit

  • Beheert de agenda
  • Handelt facturen en declaraties af
  • Maakt verslag en handelt vergaderzaken af
  • Ontvangt bezoekers
  • Organiseert bijeenkomsten
Meer...
€3.799
ex. BTW
Aangeboden door
Study-Online
Onderwerp
Niveau
Duur
24
Looptijd
24 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Thuisstudie
Aantal deelnemers
Max: 12
Keurmerken aanbieder
CRKBO zonder BTW vrijstelling
Erkend keurmerk
UWV scholingsvoucher
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)