Opleiding: ITIL®4 Foundation
Korte beschrijving
Krijg een uitgebreid begrip van ITIL®4, de internationale standaard voor IT Service Management, en bereid je voor op het ITIL®4 Foundation-examen.
Doelgroep
- IT-managers: Houdt overzicht van alle op IT-activiteiten en zorg voor een continue en voor afstemming op bedrijfsdoelstellingen.
- Servicedeskmanagers: Beheren van alle servicedesk activiteiten en verbeteren klantondersteuning.
- IT-consultants: Geven van deskundig advies over IT-servicemanagement en service implementatie.
- Projectmanagers: Leid IT-projecten en zorg ervoor dat ze voldoen aan ITIL®-normen.
- Business managers: Begrijp ITIL® om IT-services beter af te stemmen op bedrijfsdoelstellingen.
- Supportmedewerkers: Verwerf fundamentele kennis om de servicelevering te verbeteren.
- Proceseigenaren: Beheer en optimaliseer IT-servicemanagementprocessen.
- Kwaliteitsmanagers: Zorg ervoor dat IT-services voldoen aan kwaliteitsnormen en continu worden verbeterd.
Voorvereisten
Er is geen voorkennis van ITIL® vereist. Een basiskennis van IT-services en bedrijfsactiviteiten is echter wel nuttig.
Doelstelling
Aan het einde van de training kun je:
- De belangrijkste concepten van ITIL®4 en de voordelen ervan begrijpen.
- Het ITIL®4-servicemanagementframework beschrijven.
- De componenten en activiteiten van het ITIL®4-servicewaardesysteem identificeren.
- De belangrijkste practices in een serviceproviderorganisatie identificeren.
- De relatie uit tussen ITIL®4 en andere methodologieën zoals Agile en DevOps leggen.
- Je maximaal voorbereiden op het ITIL®4 Foundation-examen.
Toevoeging
De ITIL®4 Foundation-training je de essentiële kennis biedt om de levering van IT-services binnen elke organisatie aanzienlijk te verbeteren. De expertise van onze trainers voegt een praktische dimensie toe aan de theoretische concepten en biedt inzichten uit de praktijk en best practices. Deze training is essentieel voor iedereen die servicemanagement wil verbeteren en IT-services wil afstemmen op bedrijfsdoelstellingen. Door ITIL®4 onder de knie te krijgen, kun je zorgen voor efficiëntere en effectievere servicelevering, wat resulteert in hogere klanttevredenheid en verbeterde organisatorische prestaties.
Exameninformatie
Examen Informatie:
Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
Kijk voor meer informatie ook op https://academy.capgemini.nl/thema/examens
Examengarantie:
Wij hebben alle vertrouwen in de kwaliteit van onze trainingen. Daarom geven we examen garantie als je deze training in ons open rooster volgt. Dat betekent dat je gratis de training nogmaals kunt volgen én je krijgt een gratis examenvoucher als je het examen de eerste keer niet haalt.
Hiervoor zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
- Je bent de hele training aanwezig geweest
- Je hebt het eerste examen binnen 2 maanden na de training afgelegd
- Tussen je initiële training en de gratis training zit maximaal 1 jaar.
- Duur examen: 60 min
- % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
- Aantal examenvragen: 40
- Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
- Examen stijl: Multiple choice
- Open Boek: Nee
ITIL® is a (registered) Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.
€1.450
ex. BTW
Beoordeling
9.0
(134)
Aangeboden door

Capgemini Academy
Onderwerp
ITIL v4
ITIL Overzicht
Niveau
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 15
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Online Virtual
di 13 mei 2025
3543 KA Utrecht
wo 2 jul. 2025
3543 KA Utrecht
do 14 aug. 2025
Online Virtual
di 14 okt. 2025
3543 KA Utrecht
ma 5 jan. 2026
3543 KA Utrecht
ma 23 feb. 2026
Online Virtual
di 7 apr. 2026
Keurmerken aanbieder
Cedeo
NRTO
CRKBO en BTW-vrijstelling
APMG-International