Opleiding: Feedback geven en ontvangen
In deze training leer je feedback geven en ontvangen op een bij jou passende wijze, waardoor het onderdeel wordt van jezelf en jouw relaties met anderen.
Spreek je een collega liever niet aan op gedrag dat jou in de weg zit, omdat je denkt dat dit de samenwerking nadelig beïnvloedt? Wil jij groeien van feedback, maar merk je dat je het wegwuift of in de verdediging schiet? In deze training leer je feedback geven en ontvangen op manier die bij jou past, waardoor feedback een natuurlijk onderdeel wordt van je communicatie. Wanneer je de principes en technieken onder de knie hebt gaat er een wereld van mogelijkheden voor je open.
Iedereen die zijn of haar feedbackvaardigheden wil verbeteren en zijn of haar samenwerking met anderen wil versterken.
Zeker weten of dit bij je past? ICM biedt je een gratis persoonlijke intake aan.
- Je geeft feedback op een respectvolle wijze
- Je past feedback toe als onderdeel van je dagelijks werk
- Je behaalt doelen sneller en met meer plezier door je heldere manier van communiceren
- Je hebt inzicht in je eigen gedrag en in het gedrag van anderen
- Je formuleert feedback volgens effectieve communicatieregels
- Je ziet het krijgen van feedback als kans voor verbetering en groei
- Je bouwt aan constructieve relaties en samenwerkingen door middel van feedback
Dag 1: Start met jouw feedbackavontuur
- Bepaal je focus: persoonlijke doelen stellen en ontwikkelpunten benoemen
- Uitbreiding gereedschapskist: technieken van feedback geven en ontvangen
- Aan de slag: oefen en ervaar wat de verschillende manieren van feedback geven en ontvangen jou opleveren
- Daag jezelf uit: stappenplan feedback geven en ontvangen in je eigen omgeving
Dag 2: Verdieping en uitdagende feedbackmomenten
- Sta sterker in je schoenen: inzicht in belemmerende overtuigingen
- Uitdagende momenten: oefen met jouw persoonlijke casuïstiek
- Feedback in het hier en nu: effectief feedback geven zonder voorbereiding
- Duurzame verandering: concrete actiepunten formuleren voor de komende tijd
Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de praktijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.
Bijeenkomsten | De bijeenkomsten zijn gericht op interactie met de trainer en medecursisten. Met afwisselende werkvormen doe je kennis en inzichten op en oefen je met vaardigheden. Er is veel ruimte voor de inbreng van eigen praktijksituaties en -voorbeelden.
Blended learning | Bij ICM geloven we in blended leren, waarbij online leren het klassikaal leren versterkt. Doordat je vooraf kennis opdoet blijft er tijdens een klassikale bijeenkomst meer tijd over om te leren van elkaar.
Je omgeving betrekken | We laten niets aan het toeval over. Wij geloven in observeerbare gedragsverandering. Je ontwikkelt je zichtbaar en vraagt hierop gericht feedback in je directe werkomgeving. Je collega’s zien jouw werk verbeteren en je merkt zelf op dat je werk meer effect heeft.
Praktijkvoorbeelden | Je neemt voor iedere bijeenkomst gerichte praktijkvoorbeelden mee naar de training. De trainer zal hierom vragen en ze betrekken bij wat jij wilt leren. Jouw praktijkvoorbeelden helpen anderen vaak ook weer vooruit.
Intake | Voorafgaand aan de training v
