Opleiding: NIMA Masterclass: Propositie Engineering

Proposities; je hebt er dagelijks mee te maken. Is het niet bij het ontwikkelen of verbeteren van je propositie, dan is het wel bij het vermarkten ervan. Maar wat maakt nou een goede propositie? Hoe weet je welke waarde jouw propositie heeft voor jouw klanten? Wat is de juiste prijs? En hoe weet je of het de moeite waard is om je product te differentiëren naar doelgroepen?
Deze vragen worden onder andere beantwoordt tijdens de NIMA Masterclass Propositie Engineering. We bespreken veel inspirerende voorbeelden en praktijkcases, en laten zien met welke technieken je een succesvolle propositie bouwt. De aanpak is toepasbaar voor zowel B2C als B2B

Wat houd de NIMA Masterclass Propositie Engineering in?

Tijdens deze Masterclass worden de volgende onderwerpen besproken:
Propositie als bundle of benefits

  • Ontleden van een propositie in product, service en merk elementen
  • Leren denken in waarde
  • Aan de slag: jouw propositie als bundle of benefits

Value-based pricing

  • Bereidheid tot betalen als dé meter om waarde te begrijpen
  • Methodieken om met pricing aan de slag te gaan
  • Groeien door waarde weg te nemen (taking value out)
  • Aan de slag: taking value out kansen voor jouw product of dienst

 
Effectieve assortimentsopbouw

  • Differentiëren naar doelgroepen
  • Good better best assortiment voor meer klanten en betere marges
  • Identificeren van leaders, fillers en killers voor het bouwen van een slim assortiment
  • Aan de slag: leaders, fillers en killers van jouw propositie

Psychologische tips & trucs

  • Psychologische mechanismes om de keuze van de klant te beïnvloeden
  • O.a. anchoring, framing, decoy effect

Spreker:
De Masterclass: Propositie Engineering wordt gegeven door Sebastian Glosemeyer (consultant & expertise leader).
Hij werkt bij Flowresulting, adviesbureau voor marketing en strategie. 
Deze spreker is eerder beoordeeld met een 8,3!
'Inhoudelijk sterk, veel nieuwe inzichten gekregen om toe te passen binnen mijn organisatie. En wat een kennis bij Sebastian! '
''De kundige en enthousiaste spreker presenteert een framework dat handvatten biedt om zelf een sterke propositie te bouwen. Er is veel aandacht voor onderzoeksmethodiek en je leert hiermee hoe je op kleine schaal zelf aan waardevolle data kunt komen. Ook legt de spreker met heldere voorbeelden de basisbeginselen uit van pricing. De masterclass wordt afgesloten met een blok beïnvloedingspsychologie. Al met al een mooie mix tussen theoretische kaders en praktische toepasbaarheid.''
'Goede duidelijke presentatie met mooie mix tussen theorie en cases.'

Meer...
€875
ex. BTW
Aangeboden door
NIMA
Onderwerp
Business-To-Consumer
Engineering
NIMA
Niveau
Looptijd
1 dag
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Tijdstip
Avond, Overdag
Tijden en locaties
Amsterdam
do 3 okt. 2024