Het soms hilarische, soms tragische, maar altijd herkenbare feuilleton 'De gedragstrainer' is in boekvorm verschenen. Althans, het gedrukte boek laat nog even op zich wachten, maar voor 'de e-readers' onder ons het e-book is er. Het feuilleton is trouwens te volgen via deze weblog (jongebazen.nl). Wekelijks verschijnt er een aflevering. Wie het spannend vindt, hoeft dus niet alle 25 afleveringen af te wachten tot aflevering 40. Het e-book kost 9,95 en is hier te bestellen:
Een korte beschrijving van het boek:
'Ontmoet Job Steenstra, een zestigplusser die, ondanks zijn ruwe randen, nog steeds de kunst van gedragsverandering onder de knie heeft. Als doorgewinterde gedragstrainer kent Job de valkuilen van het vak en die van zichzelf maar al te goed.
Steenstra is boos op een organisatie die hem heeft gekwetst. Wanneer hij een trainingssessie moet geven voor deze organisatie, bedenkt hij een gewaagd plan van wraak. Zijn kans komt wanneer Ruben, een oud-deelnemer, een televisieploeg langsstuurt...'
'...Dit wordt Job’s moment om de boel open te gooien. Maar dan moeten zijn deelnemers wel meewerken. En dat is nog niet zo gemakkelijk. Ook al omdat er onaangekondigd een co-trainster aanwezig is. Tussen haar en Job loopt het helemaal niet en niet ten onrechte vermoedt hij dat ze een dubbele agenda heeft.
Met Job Steenstra als hoofdpersonage belooft dit boek een fascinerende rit te worden vol onverwachte wendingen, scherpe dialogen, en een intrigerend spel van macht en manipulatie.
‘De gedragstrainer’ is niet zomaar een verhaal—het is een ontnuchterende spiegel van menselijke zwakte en de zoektocht naar gerechtigheid.'
Het feuilleton is trouwens te volgen via Jongebazen.nl en Managementsite. Wekelijks verschijnt er een aflevering. Voor hen die geen vijf maanden willen wachten voor de ontknoping van het verhaal is er nu het e-book. En straks natuurlijk ook het gedrukte boek.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO