Opleiding: Accountmanagement
Ontwikkel jezelf in vier maanden tijd van sales professionals tot 'account leaders'. De combinatie van innovatieve sales-, beïnvloedings-, leiderschap- en changemanagement technieken maakt deze training accountmanagement tot een innovatieve praktijktraining. In deze bedrijfstraining leer je:
- De laatste accountmanagement technieken in de praktijk toe te passen
- De klant en het accountteam succesvol te leiden
- Accounts structureel commercieel te laten doorgroeien
- Inzichten uit het change management als accountmanager te benutten
en sales training van DOOR is altijd op maat en een persoonlijke 'reis'. Daarom wordt bij deze verkoop training gestart met een persoonlijk intake. Het betekent dat jouw DOOR-trainer met jou en met jouw leidinggevende een open gesprek voert. De uitkomsten worden vertaald in een sales cursus op maat.
Na de intake ontvang jij inloggegevens voor jouw trainingsportal www.my.dooracademy.nl met een persoonlijke trainingsschema. Het programma bestaat uit vier trainingsdagen samen met maximaal vijf andere deelnemers. Zo wordt de persoonlijke aandacht maximaal gegarandeerd en leer jij optimaal van anderen. Daarnaast vinden drie online coach bijeenkomsten plaats, om het geleerde in jouw sales praktijk te borgen en te zorgen dat jij de verkooptechnieken maximaal in jouw praktijk kunt toepassen. Het programma wordt afgesloten met een uitreiking van de certificaten samen met jouw leidinggevende en de andere deelnemers. Je wordt daarna onderdeel van de DOOR-community en blijft continu op de hoogte van nieuwe sales inzichten!
Tijdens de training Accountmanagement worden de volgende onderwerpen behandeld:
- Accountplanning
Een goed accountplan met draagvlak bij jouw klant én in jouw organisatie is goud waard. Wat maakt een effectief accountplan? - Accountmanagement vs. account leiderschap
Het managen van een account is iets anders dan het account leiden. Je werkt aan jouw (niet hiërarchische) leiderschapskwaliteiten. - Verandermanagement voor accountmanagers
Er verandert veel, zowel bij jouw klanten als in jouw eigen organisatie. Jouw vaardigheden als 'verandermanager' en 'projectmanager' zijn steeds belangrijker. - Strategisch-, tactisch en operationeel accountmanagement
Het beïnvloeden, voeren van stakeholdersmanagement en kunnen 'schakelen' op alle niveau's van een organisatie, helpt je effectiever te zijn. - Sales funnel management
Hoe ontwikkel je leads en kansen tot effectieve deals, zonder in te boeten op kwaliteit, marge en klanttevredenheid? - Klant segmentatie
Jouw klanten gesegmenteerde aandacht geven (samen met jouw accountteam), maakt dat jij effectief jouw doelstellingen bereikt. - Relatiemanagement
Naast account leider ben je ook relatie leider. Je leert de belangrijkste vaardigheden van een effectief relatie bouwer. - Commercieel onderhandelen
Onderhandelen is een cruciale vaardigheid voor de succesvolle accountmanager. Je leest hoe jij de onderhandeling voert mét behoud van de relatie.