Langzaamaan begint de traditionele werkomgeving te veranderen en evolueert onze manier van werken ongemerkt mee. Op het internet, maar ook op het intranet vindt uitgebreide interactie plaatsvindt. We chatten, bloggen, twitteren en yammeren er lustig op los. Er is een nieuwe wereld ontstaan, de wereld van de (virtuele) sociale netwerken. Door al die online interactie is een uitgebreide reeks van persoonlijke profielen op het internet beschikbaar. Commerciële bedrijven weten daar wel raad mee en krijgen steeds meer inzicht in het (aankoop)gedrag van consumenten. Sommige bedrijven hebben hun diensten al aangepast aan deze interactievormen op social media. Twitter accounts worden bijv. door Reach.ly -een marketingtool- gescand op “vakantie wensen” om vervolgens real-time hotels aan te prijzen ...
Het Nieuwe Werken: online profilering van medewerkers
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Upgrade naar een pro-abonnement
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en Kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
Democratische Partij weet alles over kiezers in Ohio. Ze hebben van alle 7 miljoen kiezers in Ohio dossiers aangemaakt. Deze reportage van de NOS laat zien hoe de Democratische Partij hun kiezers in kaart brengt. Goed voorbeeld hoe allerhande informatie gecombineerd wordt tot een actieplan om kiezers te enthousiasmeren te kiezen voor Obama: http://nos.nl/video/436822-democraten-weten-alles-over-kiezers-ohio.html