Het Nieuwe Werken: online profilering van medewerkers

Columns

Langzaamaan begint de traditionele werkomgeving te veranderen en evolueert onze manier van werken ongemerkt mee. Op het internet, maar ook op het intranet vindt uitgebreide interactie plaatsvindt. We chatten, bloggen, twitteren en yammeren er lustig op los. Er is een nieuwe wereld ontstaan, de wereld van de (virtuele) sociale netwerken. Door al die online interactie is een uitgebreide reeks van persoonlijke profielen op het internet beschikbaar. Commerciële bedrijven weten daar wel raad mee en krijgen steeds meer inzicht in het (aankoop)gedrag van consumenten. Sommige bedrijven hebben hun diensten al aangepast aan deze interactievormen op social media. Twitter accounts worden bijv. door Reach.ly -een marketingtool- gescand op “vakantie wensen” om vervolgens real-time hotels aan te prijzen ...

Asha Grave
Democratische Partij weet alles over kiezers in Ohio. Ze hebben van alle 7 miljoen kiezers in Ohio dossiers aangemaakt. Deze reportage van de NOS laat zien hoe de Democratische Partij hun kiezers in kaart brengt. Goed voorbeeld hoe allerhande informatie gecombineerd wordt tot een actieplan om kiezers te enthousiasmeren te kiezen voor Obama: http://nos.nl/video/436822-democraten-weten-alles-over-kiezers-ohio.html

Meer over Het Nieuwe Werken