Nu consumenten steeds meer weerstand krijgen tegen reclame, moeten adverteerders hun marketingstrategie wijzigen. In plaats van zich te richten op de aloude 4 P`s (product, plaats, promotie en prijs) stelt het Amerikaanse Yankelovich Partners het nieuwe paradigma precision, relevance, power en reciprocity voor. In het boek `Coming to concurrence` lichten de auteurs toe hoe de eerste twee elementen vooral bedoeld zijn om in de pas te lopen met klanten op het gebied van targeting en het overbrengen van de marketingboodschap. De laatste twee onderdelen betreffen samenwerking met klanten op het gebied van productontwerp en uitvoering. Tezamen zorgen de vier elementen ervoor dat adverteerders weer gelijk oplopen met hun beoogde doelgroep. De auteurs raden adverteerders verder aan van marketing ...
Nieuwe elementen moeten 4 P`s vervangen
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Verbeter je persoonlijke effectiviteit, scherp je managementvaardigheden en houd je vakkennis actueel
Neem een pro-abonnement en ontvang:
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
- Een Ai-tool die uw persoonlijke organisatievraagstukken beantwoord
(aan de hand van de inhoud van ManagementSite)
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
