Een marketingdashboard biedt het ondernemingsbestuur inzicht in de marketingactiviteiten. Slecht doordachte marketingstrategieen kunnen aandeelhouderswaarde vernietigen. In de praktijk ligt de marketingfunctie echter `diep` in de organisatie, ver van de bestuurskamer, en is marketing slecht afgestemd op de organisatiestrategie. Het organisatiebestuur is vaak slecht op de hoogte van klantgerelateerde en marketingactiviteiten. Een marketingdashboard - een serie managementrapporten - kan dit kennishiaat opvullen. Het dashboard bestaat uit drie componenten. De eerste component draait om de belangrijkste business `drivers`, aspecten van de business die direct invloed hebben op de bedrijfsperformance. Het tweede deel beschrijft innovaties die op de korte en op de lange termijn belangrijk zijn vo...
Marketingdashboard voorziet bestuur van informatie
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Verbeter je persoonlijke effectiviteit, scherp je managementvaardigheden en houd je vakkennis actueel
Neem een pro-abonnement en ontvang:
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
- Een Ai-tool die uw persoonlijke organisatievraagstukken beantwoord
(aan de hand van de inhoud van ManagementSite)
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
