Het gebruik van e-mail als marketinginstrument is minder eenvoudig dan het lijkt. Van de Europeanen gebruikt 80% regelmatig e-mail. Voor 95% is versturen en ontvangen van e-mail de belangrijkste reden om op internet te gaan. E-mail als marketinginstrument lijkt zodoende vanzelfsprekend. Uit onderzoek van DQ&A Marketing blijkt echter dat er bij e-mails met HTML slechts in 11% wordt doorgeklikt naar de website van het bedrijf. Bij e-mails die louter uit tekst bestaan is dit zelfs maar 6%. Verder is dinsdag de meest effectieve dag om e-mailings te versturen. E-mailmarketing heeft als groot voordeel dat de kosten relatief gering zijn. Ook de snelheid en de grote beschikbaarheid spreken in het voordeel van e-mail als marketinginstrument. Daarnaast is het vrij eenvoudig om het lees- en respo...
Marketing via e-mail is niet zo simpel
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Verbeter je persoonlijke effectiviteit, scherp je managementvaardigheden en houd je vakkennis actueel
Neem een pro-abonnement en ontvang:
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
- Een Ai-tool die uw persoonlijke organisatievraagstukken beantwoord
(aan de hand van de inhoud van ManagementSite)
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
