"Laatste tweet. 500 is meer dan genoeg. Ga nu weer andere zinloze dingen doen. Dank voor aandacht!" dit meldde Youp van 't Hek gisteren in zijn laatste twittertweet. Zelfs 20.461 volgers hebben Youp er niet van kunnen weerhouden zijn twittertweet aan de wilgen te hangen.
In een radio interview met Frits Spits meldde Van 't Hek dat hij het na 500x wel gehad had met Twitter. Zelf had hij nooit iets anders ge-tweet dan grapjes, niets over zijn persoonlijke leven. 'En dat terwijl anderen juist alles met je delen van het feit dat ze koffie drinken tot het moment dat ze de vrouw een beurt gaan geven. Of ik daar in geïnteresseerd ben.', aldus Van 't Hek.
Van 't Hek stapt uit op het moment dat organisaties zichzelf juist gaan buigen over de zakelijke Twitter-mogelijkheden. Zo zet het Amerikaanse BestBuy op Twitter de Twelpforce in om met hun klanten in contact te zijn & te blijven. Social business design expert David Armano plaatst dit initiatief onder 'kostenbesparing' & onder een 'meer effectieve vorm van klantenservice'. Zijn advies aan organisaties: opvolgen!
Armano heeft nog een paar tips:
- Social business becomes serious play, dit is dus meer dan alleen tweeten! Dat social networking, iets dat ooit begon met MSN, Hyves, LinkedIn, Facebook e.d., in rap tempo evolueert da's zeker.
- Your company will have a social media policy (and it might actually be enforced), wil je het zelf niet zo'n sociale media beleid, dan leggen anderen dit je wel op; je klanten bijv. of stakeholders zoals bij de financiële dienstverlening de Commissie Maas dat doet. Wellicht helpt hier een Netiquette.
- Mobile becomes a social media lifeline, Armano: "With approximately 70 percent of organizations banning social networks and, simultaneously, sales of smartphones on the rise, it's likely that employees will seek to feed their social media addictions on their mobile devices. What used to be cigarette breaks could turn into "social media breaks" as long as there is a clear signal and IT isn't looking. As a result, we may see more and/or better mobile versions of our favorite social drug of choice." Inderdaad, een nieuwe management uitdaging, dat social networking. Als je dat vervolgens dan niet met Beleid doet & uitvoert, dan leert een recent vliegtuig incident je al snel wat er van een gebrek aan Plannen, Uitvoeren & Beoordelen van dat Beleid kan komen......
Maar weet: je kan altijd nog stoppen met je Beleid! Dan is het handig als je daarbij je doelen stelt, zoals Youp dat deed. ;-)
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro