Mijn moeder adviseerde me lang geleden al: 'Wie met pek omgaat raakt er mee besmet of heeft op zijn minst de schone schijn tegen zich.' Wijze woorden, dus als ik een feestje gaf lette ik goed op wie ik uitnodigde. 1, in de ogen van anderen(!), 'verkeerd vriendje' uitnodigen, foto's c.q. video maken en wie weet waar dat zou eindigen. Zo werd/wordt het organiseren van feesten en partijen een Strategisch handelen.
Metterwoon directeur/eigenaar Chris Thunnessen lijkt die tip, die hij misschien ook kreeg van zijn moeder, te zijn vergeten. Hij was 'm in ieder geval vergeten toen hij enkele jaren geleden, 2002, een imposant feest(je) gaf in Monaco. Naar nu blijkt liepen daar toch mensen rond waarvan je jezelf achteraf kunt afvragen of die uitnodiging nu wel zo verstandig was....
Op de 1 of andere manier is de privé video van dit feest in handen gekomen van de NOS. Ook al vertoont de NOS deze video met enige omzichtigheid, begrijpelijk is ook dat Thunnessen nu not amused is. (nb: je ziet op de video meer prominenten die zichzelf nu wellicht afvragen: 'Wat deed IK daar eigenlijk?') Advocaten zijn al in stelling gebracht, dus het laatste woord over de video is nog niet gezegd.
Ik begrijp Thunnessen's reactie alleen is het nu jammer dat hij in zijn emotionele weerwoord de zwarte piet neerlegt bij de begunstigde van dit 2002 feest namelijk AMREF Flying Doctors. (mede) Dankzij Thunnessen haalde AMREF die avond ca. € 800.000 op, maar nu krijgen zij van hem te horen dat het juist zij zijn geweest die de onderwereld hadden uitgenodigd...... Vriendje AMREF krijgt zo na 5 jaar alsnog 'de rekening gepresenteerd' (Strategisch Communicatief toch & ook niet verstandig, lijkt mij).
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro