http://www.youtube.com/watch?v=1tUtvyCbBD4
De Millennial (of Generatie Y) komt er aan, niet alleen als medewerker, want dat zijn zij vaak al, maar ook als consument: de Millennial als je Beste Klant! Duidelijk is nu al dat zij een geheel andere behoeften én een dito bestedingspatroon kennen als generaties voor hen maar ook dat zij op een geheel andere manier zaken met je doen! Dus: hoe spring je daarop in?
Een plaatje van de bevolkingspiramide laat goed hun belang zien.
We spreken hier de komende jaren dan over ca. 2 miljoen Nederlandse Millennials a.k.a. 'consumenten', consumenten in de bloei van hun leven met ongetwijfeld veranderende woon- en gezinssamenstellingen. Consumenten, of beter nog klanten, die 'wat' te besteden hebben; kansen-te-over dus voor de ondernemend mensen onder ons. :-o
Maar laten we het eerst hebben over stereotypering.
Stereotypering staat synoniem voor klanten..... (ook) Klanten indelen in groepen maakt het allemaal een stuk overzichtelijker; vraag dat anders maar eens aan een marketeer. ;-)
Zo zijn er ook stereotyperingen over de Millennial:
Het resultaat van het onderzoek dat de Boston Consulting Group deed naar stereotypering van de Millennial onder (nb; verschillende generaties) leveranciers en consumenten in de VS, zal niet significant afwijken van NL c.q. de EU, verwacht ik. Conclusie: als je nu als niet-Millennial ondernemer/leverancier zo'n geheel ander beeld hebt dan de betreffende (potentiële) consument zelf, dan heb je al een (fors) probleem. Afstemmen op, of beter nog: voldoen aan, de verwachtingen van de consument vormt de basis van succesvol zaken kunnen doen!
Wat is dan zoal een andere uitkomst uit dit BCG onderzoek: "It’s no surprise that U.S. Millennials spend less time reading printed books and watching TV. Only 26 percent watch TV for 20 hours or more per week (compared with 49 percent of non-Millennials), and when they do watch, they’re more likely to do so on their computers through services such as Hulu (42 percent versus 18 percent)." Tja, de a.s. reorganisatie van de publieke omroep zal niet de laatste zijn. Dat geldt dan natuurlijk ook voor de commerciële omroep-partijen. Maar wat dacht je van de telecomproviders die met het in rekening brengen van dure internetabonnementen de Millennial een hak dachten te zetten; helaas.....
Het zijn maar een paar voorbeelden want wat (ook) te denken van de manier waarop de Millennial zaken doet: de term 'e-commerce' dekt dan nog lang niet de lading. Content behoort m.n. voor de Millennial toch vooral 'gratis' te zijn, dus je business-model dient nu (al) een volledig ander verdienmodel te worden....
Enkele typeringen beter nog verwachtingen van de Millennial uit het onderzoek zijn:
- “I want it fast, and I want it now.” (OK, daarvoor hoef je niet eens een Millennial te zijn ;-) )
- “I trust my friends more than ‘corporate mouthpieces’.” (nb; vandaar het belang van 'the I-Likes' op FACEBOOK and-the-likes)
- “I’m a social creature—both online and offline.”
- “I can make the world a better place.”
De andere generatie-genoten zeggen nu waarschijnlijk: 'Dat wil ik, beter nog: dat willen c.q. dat zijn wij toch ook?' Wellicht ben jij dat, maar voor een generatie als geheel geldt dit zeker voor de Millennials.
Dat is dan ook een interessante generatie & wordt een bijzonder leuke klant. :-)
Bron: BCG Perspectives' The Millennial Consumer; interessant/leerzaam onderzoek.
*VID: de inhoud geeft je een aardig idee over stereotypering, maar of het ook voor iedereen duidelijk is......
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro