Uw organisatie eist Innovatie? Benoem een vrouw!

2 essentiële business topics zijn nu in één klap opgelost t.w.: het belang van Innovatie voor de continuïteit van een organisatie en meer Vrouwen in de top van een organisatie voor de noodzakelijke andere inzichten; Het Glazen Plafond (lijkt) doorbroken! Business Week komt met een nieuwe bijlage: Business Innovation. In een artikel in deze uitgave staat (al weer) een rangorde: de Top 25 Masters of Innovation. Wat blijkt: deze Top bestaat voor bijna 70% uit vrouwen die binnen hun organisaties, multinationals, verantwoordelijk zijn voor: Innovatie. Start uw wervingscampagnes al vast maar op.
Business Week heeft een nieuwe bijlage, Business Innovation; 'The New Currency of Competition... The Holy Grail of 21st Century Business.' Allerlei onderwerpen komen daarin aan bod, onderwerpen die allemaal een link hebben met Innovatie. Innovatie op het gebied van Techniek, Communicatie, ICT (natuurlijk) tot aan de P-business ('hoe motiveer je je medewerkers?') en Marketing. De nieuwe Bugatti Veyron komt voorbij, net zoals gaming maar ook HP's nieuwe Ecosystem. Breed scala dus. Zal waarschijnlijk ook wel komen o.i.v. de kwartaal publicatie en het feit 'nieuw, nieuw, nieuw!'.

Leuk zijn de '9 Notions of Innovation':

  1. Ideas come from everywhere
  2. Share everything you can
  3. You're brilliant, we're hiring
  4. A license to pursue dreams
  5. Innovation, not instant perfection
  6. Don't politic, use data
  7. Creativity loves restraint
  8. Worry about usage and users, not money
  9. Don't kill projects -- morph them

Het schijnt zo te zijn dat vrouwen deze notions, zo u wil competenties, het best snappen, begrijpen en toepassen want de Top 25 Masters of Innovation bestaat voor het grootste deel uit vrouwen. Vrouwen die in hun (top)functie binnen hun organisatie (vaak multinational) verantwoordelijk zijn voor Innovatie en dat doen zij nog zeer succesvol ook!

Enkele voorbeelden: Donna Banks bij KELLOGGS, Sarah Lloyd Jones bij UNILEVER, Claudia Kotchka, PROCTER & GAMBLE. Deze sectoren lijken u misschien verdacht veel op elkaar daarom ook maar een 'tegenpool': Lara Lee bij HARLEY DAVIDSON. Overigens, er komt ook een dame in deze Top voor met een Nederlandse achternaam! Klinkt goed, maar deze Zweedse behield de naam van haar Nederlandse ex-man..... (ook mooi, denk ik dan)

Wat u voor uw organisatie hieruit aan voordelen kan behalen, dat mag u zelf bepalen maar waarschijnlijk is dat wel voldoende duidelijk: Werven die dames!!

CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement 

Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro