Terwijl in deze CRISIS door veel bedrijfstakken het LiFo systeem wordt toegepast (nb; Last In, First Out), hanteren de supermarkten het YFO principe: Young for Old. Waarbij Old, overigens, een rekbaar begrip is: 24 jaar geldt binnen een super al snel als 'een medewerker op leeftijd' (sic.)
Voor dat laatste is ook wel weer iets te zeggen: een 24 jarige kost toch al gauw € 225,-/week meer dan een 16 jarige. Heb je er daarvan dan 20 rondlopen: tel uit je winst!
Er is 1 nadeel bij deze Strategie: het gebrek aan kennis bij de jongere medewerker. Natuurlijk weten zij alle hippe artikelen te vinden zoals het scala aan energy drinks maar voor een advies-op-maat bij het bereiden van uw maaltijd-op-stand ben je bij hen toch & helaas aan het verkeerde adres. Vraag is dan ook hoe lang een super deze Strategie vol kan houden? Maar misschien zijn wij minder kritisch dan de gemiddelde Britse consument & gaat het bij ons toch vooral om de laaaagste prijs....... In zo'n geval verwacht je ook geen advies, toch?
Da's jammer want advies kan een super 'zo maar' het break even point van 24 jr. v.s. 16 jr. opleveren, zelfs bestaat er kans op hoger rendement! Zie ook 'ROI van IiP; een kilo gehakt v.s. een kilo biefstuk van de haas')
Deze entry sluit goed aan op die van gisteren, (ook) over salaris. Een entry waarin ik vraag mee te doen aan de poll op LinkedIn:
'Ben jij bereid om iets van je salaris in te leveren?'
(nb; ook op facebook beschikbaar)
DOE MEE!!! & Ben je nog geen lid van de ManPro groups? Dun kun je dat ook meteen regelen.
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro