'Tupperware, bestaat dat nog dan?' je zou dat nu zo maar kunnen denken als je de titel leest. Maar jawel, TUPPERWARE: de grootmoeder, beter nog: de uitvinder, van het thuisshoppen bestaat nog & hoe!
Soms maken ze hele rare doosjes, zoals de banana guard op de foto (nb; dit staat ook wel bekend als: 'the most useless thing ever created!' Ik kan mezelf er iets bij voorstellen.), maar ze gaan momenteel als een raket!
'The numbers are the proof of the pudding. As of mid-October, the company’s share price had increased fourfold and hit new two-year highs. Second-quarter results topped analysts’ expectations.' zegt TUPPERWARE's chairman and CEO Rick Goings in een gesprek met INSEAD. & Als je de interesse van INSEAD weet op te wekken, dan heb je het Strategisch goed voor elkaar!
Wat is nu TUPPERWARE's geheim voor dit succes? Daarin is niet alleen INSEAD geïnteresseerd: Wat kunnen wij hiervan leren?
Goings (nb; 'what's in a name'): “Companies are loose collections of people, and not enough business schools are spending enough time on the dynamics of showing individuals how to grow, how to be motivated, how to get up every day and want to give everything they have. If you can create an environment where you can attract the best people, develop them, reward them and therefore retain them, that’s who wins. It’s worked for Tupperware.”
People of Mensen, Medewerkers zelfs, als essentieel onderdeel van de Organisatie Strategie daar gaan we weer. 'T is eigenlijk allemaal zoooo eenvoudig......
Overigens, als je nu nog geen idee hebt wat zo'n fenomenale TUPPERWARE party is, kijk dan even naar Tante Barbara.
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro