Ook geconfronteerd met een Sex schandaal?

'The (nb; v/m) Sheriff of WallStreet', gouverneur Eliot Spitzer kruipt momenteel daar waar hij, in zijn vorige leven als aanklager, veel anderen heeft laten kruipen namelijk: door het stof.....

Spitzer, tot eerder deze week ook wel Mr. Clean genoemd, staat (nb: 'stond' kunnen we beter zeggen) bekend als een echte moraalridder. Iemand op en aan wie geen smetje te ontdekken was. Tot dat......, tot dat de FBI Spitzer tijdens een onderzoek identificeerde als Client No. 9.. No. 9 was 'client' van een gerenommeerde international prostitution ring. Deze cliënt was vooral geïnteresseerd in 'practing unsafe sex with a very pretty prostitute'.

Leuk, zou je denken maar het zal u maar overkomen(!) en wat doe je dan?

Je zal maar in een sex-schandaal verzeild raken, wie zit daar nu op te wachten ??(........). Laten we de sex voor nu & even achterwege: 'je zal maar in een schandaal verzeild raken!' U e/o uw organisatie komt in een Crisis terecht!!@!#! Wat kun je dan (nog) doen?

Allereerst is er de tip van Siemens CEO Peter Löscher: "Companies all around the globe have all the rules in the world. They live in a rules-based environment. But the rules are only as good as how they fit the culture and organization." (nb; uitgesproken in een recente inleiding voor Wharton Univ.) M.a.w.: je kan voor jezelf, (hier) voor je organisatie allerlei regels benoemen en uitspreken (nb; zoals Spitzer dat regelmatig deed....) maar essentieel is dat ze passen (fit) bij de Cultuur en het Commitment van uw organisatie, passen bij uw morele en etische normen en waarden; dus ook bij die van u persoonlijk.

Los daarvan, of je ze nu hebt of niet en zo ja of je daar dan ook naar handelt (.....) waarschijnlijk niet & kom je dan tóch in een Crisis terecht dan kun je jezelf deze 3 vragen stellen:

  • What is happening?
  • What is not happening?
  • What can I do to influence the action or outcome?

 Naar  John Baldoni. Baldoni: 'These questions work in real time during a crisis, or over time as a form of reflection. Whether you use the same words, or different ones, what matters is the act of asking questions. When the red phone rings in your office (nb; als er een Crisis 'voor uw deur staat'), don't spring to action too soon. Ask questions first. It may be the best thing you ever did for your team.'

Overigens, mocht er u nu tóch een schandaal overkomen & u voelt dat aankomen (toch?): Geniet er (toch maar) van! Dat deed The Sheriff ook.  

;-)

CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement 

Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro

ManagementPro Group 4th e-zine een CRISIS Special!!!!
[...] Ook geconfronteerd met een Sex schandaal? (nb; jawel zelfs een sex schandaal kan een ‘crisis’ [...]