Het 'Horrible' resultaat van een staking.....

Eerst waren het de scenarioschrijvers die in Hollywood voor lange tijd in staking gingen, nu lijkt het de beurt aan de acteurs: 'Kans op Staking Groeit', meldt het NRC.

Een staking! Hét schrikbeeld van menig organisatie. De tijd dat stakers en de (door werkgevers ingehuurde?) Hermandad met elkaar op de vuist gingen ligt al lang achter ons. Toch heeft een staking  vaak vergaande gevolgen voor een organisatie, voor een industrie zelfs.

Nu blijkt dat zo'n gevolg niet altijd verschrikkelijk c.q. horrible hoeft te zijn. Want op zijn minst 1 resultaat van de laatste staking in Hollywood mag er zijn! Het resultaat is zelfs zéér innovatief! Het resultaat zou zelfs wel eens deze industrie op zijn kop kunnen zetten...... Je zou bijna zeggen laat de volgende staking maar komen!

Maar laten we het eerst eens hebben over Dr. Horrible's Sing Along Blog.

"Once upon a time, all the writers in the forest got very mad with the Forest Kings and declared a work-stoppage. The forest creatures were all sad; the mushrooms did not dance, the elderberries gave no juice for the festival wines, and the Teamsters were kinda pissed. (They were very polite about it, though.) During this work-stoppage, many writers tried to form partnerships for outside funding to create new work that circumvented the Forest King system."and it did.

Hier geeft Joss Whedon (nb; in Hollywood inmiddels 'niet de minste') in zijn Masterplan aan hoe hij samen met enkele stakende collegae kwam op het idee van en begon aan Dr. Horrible's Sing-Along Blog.

Het resultaat mag er zijn, 3 delen van '15 geven een film die binnenkort op DVD verschijnt. Da's allemaal niet zo innovatief als wel de manier waarop de film tot stand kwam en het feit dat de film (nb; nu nog!) gratis op het web wordt aangeboden. Los van dat alles: het is een hele leuke film ook nog, zingt u maar mee!

Wat dit alles hier voor ons nog interessanter maakt dat is de hype die Dr. Horrible losmaakt in de Verenigde Staten. Het best wordt dit geillustreerd door Wikipedia, met een inmiddels aardig gevulde pagina.

& Om er 1 commentaar uit te pakken namelijk dat van Scott Kirsner, Kirstner schrijft o.m. voor The Boston Globe: "The movie industry (like every big and successful business) has a deep motivation to preserve what has made it successful in the past, keeping existing business models intact and maintaining individuals' status in the entertainment ecosystem. What glamour is there for a director in creating a three-minute movie intended for mobile phones, compared with a $100 million epic that will premiere at Grauman's Chinese Theater? (.....) It's the sort of experimentation Walt Disney was famous for in his lifetime and the sort of experimentation Hollywood needs to do more of, if the industry hopes to maintain its connection with an audience faced with a growing number of other entertainment options."

Laat de volgende staking maar komen, wie weet wat voor innovatieve ideeën uw medewerkers allemaal hebben?!!

{Ben jij ook Horrible inovatief? Sluit je dan aan bij ManProG!}

CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement 

Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro