Milieu, Privacy, Gezonde Producten, Veilige Werkplek, Ontwikkelingshulp; Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is een ruim begrip. Soms is het ons toch enigszins duidelijk over dat wat er nu allemaal onder valt, onder dat MVO. Maar wat levert het nu allemaal op? Is het zinvol voor een organisatie om te MVO-en? Volgens een recent onderzoek door McKinsey is MVO-en zeker de moeite waard!
Zo draagt Zorg voor het Milieu bij aan: operationele efficiency en voegt het 'iets' toe aan de loyaliteit van je klanten.
Aandacht voor Privacy en de Beveiliging van Data levert dito loyaliteit op en minder risico's bij het voldoen aan de verplichte regelgeving.
Bij het Produceren van Gezonde, Veilige Producten komt weer die verhoogde klantloyaliteit 'om de hoek kijken' en het bied je organisatie toegang tot nieuwe markten.
Een Veiligere en Gezondere Werkplek draagt bij aan het efficiënter werken én het voegt 'iets' toe aan de ontwikkeling van (nieuw) leiderschap binnen de organisatie.
Je Bijdrage aan Ontwikkelings Hulp geeft je toegang tot nieuwe markten.
& Dan is daar nog Transparantie, Open Zijn over dat wat je doet: "Improving reputation has long been the main business goal of engaging with sociopolitical issues. For the fourth year in a row, executives say the number one most effective action for improving their reputations is increasing transparency of business practices, at 50 percent of respondents this year." Tackling sociopolitical issues in hard times: McKinsey Global Survey results
Wie hoorde ik hier zeggen dat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen niet interessant is?
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro