$ 8.000.000 voor een innovatie, of is het voor een idee?

Vandaag horen we via de site van MT, de site van Boston Consulting Group en weer terug naar de bron namelijk een artikel in de laatste HBR, over het nieuwe boek 'Payback; Reaping the Rewards of Innovation'. Kernboodschap van dit boek: managers verwarren ideëen (vaak) met innovatie en dat terwijl deze 2 ozo verschillend zijn.

Wat ik me dan afvraag: is de nieuwe concept-Maybach, met een prijskaartje van $ 8.000.000 (....), nu een idee of een innovatie (zie CNN Money filmpje) en hoe past zo'n idee (of is het toch een innovatie?) dan in President Bush' State of the Union, voor wat betreft het benzineverbruik? Zou dit concept voorzien van alternatieve brandstof misschien tóch een innovatie kunnen worden?

CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement 

Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro