1. Leer (op) te Bloeien in Onstabiele Tijden.
2. Alleen de Strategie die 'Mensen op de 1e Plaats zet' is, zowel in goede als in slechte tijden, Succesvol.
3. Praktizeer 'Management door (eens) Rond te Lopen'. Blijf betrokken.
4. Bel vandaag eens een Klant.
5. Ontwikkel, Ontwikkel, Ontwikkel. (nb; u zelf & uw medewerkers)
Dat is dan de Top 5 van 'Praktische Ideëen die iedere Organisatie Transformeren'. Dat 'Transformeren' lijkt misschien wat hoog gegrepen. Toch zit er een kern van waarheid in. Want dachten we net dat we in 'CRISIS' zaten, dan is het nu een ideaal moment om de organisatie juist te transformeren; toch?
6. 'Mensen op de 1e Plaats zetten' betekent iedereen Succesvol maken zowel op het werk als thuis.
7. Maak 'Wij zijn Betrokken' het Motto van je organisatie. Het kan zowel een winstmaker zijn als 'iets'om Trots op te zijn.
8. Op de hele wereld is de Toegevoegde Waarde van Vrouwen ondergewaardeerd.
9. Diversiteit is een Strategie voor (toekomstig) Winnaars. Hoe meer diversiteit rond de (vergader)tafel, hoe beter de ideeën.
10. Neem eens een keer iemand met een Andere Functie mee naar je lunch. Het is het beste middel om een vastgelopen samenwerking in je organisatie weer vlot te trekken.
11. Ben Transparant in alles wat je doet.
12. Creëer een 'Innovatie Machine'. (Meer uitproberen dan je concurrent is Tactiek No. 1.)
13. Vraag jezelf continue af: 'Wat kunnen we Beter doen?' (zelfs als het Goed gaat)
14. Krijg de stom-eenvoudige dingen Goed voor elkaar. (ofwel: doe ((ook)) het gewone buitengewoon goed)
15. Een Uitstekende Uitvoering (van de Plannen) verslaat ('zelfs') een Uitstekende Strategie.
16. Niet theorie (nb; 'treuzelen'mag ook) maar Actie (nb; 'blijven proberen' mag ook) staat aan de basis van Succes.
17. Geen Vergissingen, Geen Vooruitgang. ('van je fouten kun je leren', maar dan dien je ze wel te ((h))erkennen)
18. In Tijden van Verandering hebben kleine zaken vaak meer invloed dan Grote Zaken. ('klein' zoals een compliment bijv.)
19. Hou het Eenvoudig. (nb; maar het ook eenvoudig kunnen houden, dat is wel Hard Werken)
20. Denk aan de 'eeuwige waarheden' rondom Leiderschap. (de glimlach van zowel Mandela als de Dalai Lama opent deuren, letterlijk)
21. Doe wat je Zegt. ("You must be the change you wish to see in the world."-Gandhi)
22. Als het dan komt tot Leiderschap hebben Karakter en Mens Capaciteiten meer (toegevoegde) Waarde dan technische capaciteiten.
23. Het zijn altijd de Kleine Dingen die Het 'M Doen als het komt tot Mens-Management. (zeg met regelmaat 'dank je', verontschuldig je als dat nodig is, Luister)
24. Het 'normale' of 'gewone' mag dan 'normaal' (gewoon) lijken, maar het is tevens makkelijker gezegd dan gedaan.
25. Het plannen van Micro-Management is het enige dat we dagelijks echt in de hand hebben.
26. Alle managers hebben een Professionele Verplichting jegens hun gemeenschap en hun land maar ook naar hun organisatie, de continuïteit, de winst en zichzelf.
27. Ben EXCELLENT! Altijd. (wat anders?)
Met dank aan Tom 'In Search of Excellence' Peters!
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro