Als u gebruik maakt van de A2 (nb; wie doet dat niet?) dan weet u dat die momenteel & voorlopig 1 grote bouwput is. Dit alles 'ter meerdere eer en glorie' van de toekomstige Nederlandse / Europese mobiliteit...... Bezoek VanANaarBeter en u ziet dat de A2 niet het enige knelpunt is.
Nu kun je niets zo goed plannen of het loopt uit, toch? Zo ook deze werkzaamheden aan de A2. De realisatie van de plannen voor de regio 's-Hertogenbosch zijn vroeg begonnen maar nu toch 9 maanden uitgesteld / doorgeschoven: van 31 december 2009 naar 30 september 2010. De medewerkers van InFrA2 hebben zo hun twijfels bij deze nieuwe deadline. Zij plaatsten gisteren een sticker op het infobord aan de A2: 'Gereed 01 april 2014.' Zij zien er gelukkig de humor van in & wie weet krijgen ze gelijk....
Wellicht is er weinig hoop voor InFrA2, maar hoe kunnen wij nu voorkomen dat wij onze deadlines niet halen? Enkele tips.
Alles begint bij het begin, begint bij U:
- Understand the problem.
- Break it down.
- Review milestones.
- Prioritization.
- Just do it.
- Go for a walk.
Wordt niet afgeleid!!
- Close Net connectivity.
- Answering machine.
- Reduce your (open) Office hours.
- Reduce Meetings.
- Maximize use of time; effectively
In wat voor omgeving werkt u eigenlijk?
- Cancel Noise.
- SmoothTemperature.
- Avoid too many Snacks/ Lunches.
- Hydration, water!
- Clutter / Clean Desk.
Manage Verwachtingen.
The biggest secret to getting more work done is having less work to do.
- Give feedback.
- Accurate Estimations.
- Under commit and over deliver.
- Avoid Burnout.
This is the most important tip. Meet the deadline in a sane manner. Ever waste half an hour because you were looking at the wrong results? Ever make a minor two character typo that drastically changed results and was very insidious to find because it ‘looked right"? If you were more alert that would not have happened.
- Relax.
- Minimum overtime.
- Sleep (not On the Job!).
- Balance.
- Don't force alertness.
Dan Het Project.
'Het' begint er al mee dat veel projecten (te) complex zijn. Daarom:
Complexity.
Don't create more work for yourself than is needed. (Daar kun je al 'iets' mee, toch?)
- Simplest solution is the best solution.
- Multiple build / project directories.
Decompose. (Verdeel in Hapklare Brokken)
- Design assumptions.
- Strawman Integration.
- Reduce dependencies.
- Smallest solution space.
- Symbolic links.
- Metrics.
- Design for debug.
Maar ook:
Parallelism. (Wat Samen kan, Samen doen)
- Pipeline.
- Tracking.
- Don't fire and forget.
- Always run something.
Last but not Least: Organize!!!
(bron: 'Getting to Deadline')
Het lijkt er vaag op dat wij Nederlanders niet zo goed zijn in organiseren. Wie weet helpt dit. (nb; ligt er niet ook 'ergens' een Betuwelijn, of is dat ook een 1 aprilgrap.....).
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro