Maak de klant niet kwaad, leer van je fouten

Er zijn duizenden klanten en er zijn evenzoveel redenen waarom ze kwaad kunnen worden. Kijken we echter naar de hoofdredenen, dan zijn dat er slechts zeven.

1. Product wordt niet geleverd
U belooft een bepaald product tegen een bepaalde prijs binnen een bepaald tijdsbestek, maar het (juiste) product wordt niet geleverd. De eerste zonde van de verkoper is dan ook vergeten dat het product pas geleverd is als de klant het aanvaardt.

2. Prijsafspraak niet nakomen

3. Niet op tijd leveren
Niet op tijd leveren is de gemakkelijkste manier om een klant woedend te maken, omdat leveringstermijnen ondubbelzinnig zijn en er vaak veel mensen afhankelijk zijn van tijdige levering.

4. Twee van de drie is onvoldoende
De vierde zonde is denken dat het volstaat als u op het gebied van product, prijs en tijd ...



Jeroen
Er wordt gesproken over zeven hoofdredenen, maar ik kan er maar zes tellen. Verder een goede lijst om in elk bedrijf op te hangen.