Binnen de marketing zijn twee trends waar te nemen. Aan de ene kant worden klantenbenaderingen meer relatiegericht dan transactiegericht. Aan de andere kant komen er dankzij de technologische ontwikkelingen steeds meer kanalen beschikbaar voor zowel aanbieders als afnemers. Cendris heeft onderzoek verricht onder marketingdeskundigen naar deze zogenaamde multiple-channel (of multichannel) toepassingen. Het onderzoek vond vooral plaats binnen dienstverlenende sectoren. Een van de uitkomsten van het onderzoek is dat er steeds meer kanalen zullen worden ingezet om het contact met klanten te realiseren. Gemiddeld worden er dit jaar 4,9 kanalen gebruikt om de klant te benaderen. In 2006 zullen dit er naar verwachting 5,2 zijn. In de zakelijke (b2b-) dienstverlening is het aantal kanalen echter s...
Klanten worden op vele manieren benaderd
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Verbeter je persoonlijke effectiviteit, scherp je managementvaardigheden en houd je vakkennis actueel
Neem een pro-abonnement en ontvang:
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
- Een Ai-tool die uw persoonlijke organisatievraagstukken beantwoord
(aan de hand van de inhoud van ManagementSite)
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
