Een paar jaar geleden maakte ik het volgende mee in een hotel. De deur stond open; de voorbijganger ontkwam niet aan inkijk. Twee mannelijke medewerkers en een vrouw hadden groot plezier met elkaar. Ze deden voor de lol posities na uit de Kama Soetra, en waanden zich onbespied. In de verte verscheen de hotelmanager al...
Een paar jaar geleden maakte ik als klant het volgende mee in het personeelsverblijf van een hotel. De deur stond open; de voorbijganger ontkwam niet aan inkijk. Twee mannelijke medewerkers en een vrouwelijke hadden groot plezier met elkaar. Ze deden voor de lol posities na, die niet misstaan zouden hebben in de Kama Soetra, en ze waanden zich onbespied.
De kleren hadden ze aan, het was duidelijk dat ze niet serieus bezig waren met de liefdesdaad. Het was collegiale humor, maar ja, het zag er allemaal heel echt uit. Ik kon er eigenlijk wel om lachen toen een van de mannen riep: ‘Een sandwich? Natuurlijk, mevrouw.'
Op het moment dat ik er passeerde zag ik in de verte de hotelmanager al aan komen. Een jonge man, keurig in het pak. Ik knipoogde naar hem, hij groette keurig terug maar had toch plotseling wat haast om naar de vrolijke medewerkers te gaan. Ik draaide me om en zag dat hij naar binnen ging. Even later kwam hij er glimlachend uit. Zou dit nou ook jouw handelswijze zijn geweest?
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>
Waar ik wel heel duidelijk in zal zijn dat dit dus niet door klanten opgemerkt mag worden. Deur gesloten of in een andere ruimte. Nu is het wellicht ogenschijnlijk erg onschuldig, maar wanneer bij één van de aanwezige niet meer de lol ervan wordt ingezien zal het ongewenste intimidatie worden.
Waar ik me altijd aan erger is het "geroddel" door personeel in supermarkten, waardoor ze jou als wachtende klant niet zien. Of als ik als gast ben bij een bedrijf en bij de receptie zit te wachten op mijn afspraak en alle prive gesprekken van de telefoniste zit aan te horen.
Dit soort dingen moet een klant niet kunnen horen / zien. Het kan de eerste indruk of imago aantasten.
MvG
Mark(1)